tijd loopt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
hallo,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een 2e hands medion laptop waarvan de harde schijf het aan het begeven was en daardoor niet meer goed functioneerde. Ik heb er een andere schijf voor gekockt en die laptop loopt als een trein. Er is echter 1klein probleem dat waarschijnlijk niets met dit alles te maken heeft, maar de tijd moet na elke opstart weer goed gezet worden. Wat zou hier de oorzaak kunnen van zijn en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt
 
Als ik me niet vergis zit er een batterij op het moederbord waardoor de tijd kan worden onthouden. Ik denk dat je die moet vervangen.
Hopelijk kan iemand dit bevestigen?
 
Ja klopt, op het moederbord zit de biosbatterij, en die kan na verloop van tijd leeg raken, waardoor de tijd verkeert gaat lopen:confused: Deze batterij is als het goed is een CR2032 batterij, en die zijn overal wel te koop.
Een goede tip: maak voordat je de batterij eruit gaat halen, foto's van de instellingen van je bios, want die instellingen raak je allemaal kwijt als je de batterij eruit haalt. Dit zal je dus wel weer inmoeten gaan stelllen nadat je de computer opstart met een nieuwe batterij erin:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan