Film bewerken: afbeelding met transparante delen op alle frames plakken, mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmigoMG

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
182
Hallo iedereen,
Ik zou graag willen weten of er een programma is om een afbeelding te plakken op alle frames tegelijk van een filmpje.

Voorbeeld van wat ik dus wil doen:
* Ik heb een filmpje met ongeveer 10000 frames.
* Dit zijn de eerste twee frames: image2.jpg.
* Deze afbeelding heb ik en deze is deels transparant: image3.jpg.
* Ik zou de afbeelding graag op alle frames van het filmpje willen plakken.
* Als ik met Animation Shop deze afbeelding op alle frames wil plakken, moet ik dat dus één voor één doen. En om dat 10000 keer te doen zie ik niet zo zitten.

Mijn vraag is nu: is er een programma of optie in Animation Shop waarmee ik de afbeelding met transparantie op alle frames van het filmpje tegelijk kan plakken?

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk, want ik weet even niet hoe ik het beter kan uitleggen. Sorry als het nu nog niet duidelijk genoeg is.

Ik hoop dat iemand snel een oplossing voor me heeft, als die er is. Alvast heel erg bedankt.

Elmigo
 
Dat zou met Photoshop moeten lukken, Ik weet niet exact hoe, maar ik denk door je still frame te openen in een nieuwe layer, en batch-processing te gebruiken.
Misschien is het simpeler om eerst een filmbestand van je animatie te maken, en dat dan te importeren in een videobewerkingsprog als Adobe Premiere of Final Cut, waarmee je met een 'alpha kanaal' kan werken (Hierdoor kun je het transparante deel van je still frame blenden met de video, en dat opnieuw renderen).
 
Het bestand was al een .avi bestand dus dat scheelde converteer tijd haha
Heel erg bedankt voor je reactie, want nu heb ik mijn film helemaal kunnen afmaken! Echt gaaf is dit! =P

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan