Bestanden delen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hitmoky

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
8
Hallo iedereen,

Ik heb een laptop met Vista Basic en een computer met XP Proffesional die ik allebei op 1 netwerk heb zitten, wat ik graag wil is dat ik makkelijk bestanden kan delen tussen die 2 pc's alleen ik weet mijn god niet hoe... Ik weet veel van computers en software, ik wil ook graag later ICT'er worden alleen ik snap serieus daar niks van.. (ja slecht hea:rolleyes:)

Ik zou graag ook een draadloos thuisnetwerk willen aanleggen maar dat weet ik ook niet hoe dat moet. Als iemand mij daarmee zou kunnen helpen zou ik dat heel erg fijn vinden.

Groetjes Hitmoky:D
 
Het is vrij eenvoudig. Allereerst moeten beide pc dezelfde workgroup hebben. Noem die bijvoorbeeld netwerk. Dit doe je in systeem in configuratie scherm (in xp, in vista zit ie daar volgens mij ook). Als je dit gedaan hebt, doorloop je de network id wizard (die staat daar ook). Nu kan je bestanden delen. Je hebt echter nog geen gedeelde mappen. Ga naar een map die je wilt delen en druk er met de rechter muisknop op. Ga naar het tabblad delen en klik op if you understand the security risk.......click here. En dan op just enable file sharing. Dan ben je als je het goed is klaar. Ga in xp naar deze computer, druk op my network locations (onder other places) en je ziet de map waar je in kan schrijven en lezen. Als het goed ben je dan klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan