NAS Harde schijf raar probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancapascal

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb een NAS harde schijf van sitecom de MD-250 case met 250 gb harde schijf.
Deze staat op FAT32 geformateerd.
Op alle laptops draaid vista.

Deze loopt lekker soepel maar heb iets raars aan de hand en ik weet niet waar het aan ligt en hoop natuurlijk dat iemand van jullie mij kan helpen.

We hebben thuis 3 laptops.
Op alle laptops kan ik de NAS schijf bereiken met \\[ip-adres]\PUBLIC
Maar je kunt ook de NAS schijf benaderen normaal met bijvoorbeeld:

\\storage\PUBLIC\

Het rare is op de laptop van mijn vrouw kan ik dit wel maar de andere 2 laptops van mij doet hij dat niet, daar krijg ik de melding dat het account geen rechten hiervoor heeft.
Let wel op!! alle 3 de laptops zijn precies hetzelfde geinstalleerd.

Wie weet wat hier aan de hand is?

En stel ik zou een ipv een ipadres een naam eraan willen koppelen, hoe kan dit dan als dit mogelijk is? moet dit via de router gebeuren? of via windows?
 
Laatst bewerkt:
En stel ik zou een ipv een ipadres een naam eraan willen koppelen, hoe kan dit dan als dit mogelijk is? moet dit via de router gebeuren? of via windows?
Koppelen? Als het NAS altijd aanstaat heb je al een IP-adres. Mocht dit via DHCP vergeven zijn moet je dit in het NAS zelf instellen.

De andere twee pc's kunnen de NAS niet via naam benaderen zeg je. Kun je wel pingen?
 
Koppelen? Als het NAS altijd aanstaat heb je al een IP-adres. Mocht dit via DHCP vergeven zijn moet je dit in het NAS zelf instellen.

De andere twee pc's kunnen de NAS niet via naam benaderen zeg je. Kun je wel pingen?

Alle laptops kunnen pingen naar dat ip adres.
Als ik bijvoorbeeld kijk op het werk, daar type je bijvoorbeeld: \\appsoftware\
en dan kom je op de nas schijf uit.
Hier moet ik het via een ip-adres doen.
Met koppelen bedoel ik bijvoorbeeld , als je een een server opzet thuis dan bereik je die via het ip-adres, maar met no-ip kun je het een naam geven.
Kun je dit ook in een netwerk nas schijf ook thuis doen?
Of hoe doen ze dat dan op het werk, want dat is 100% geen pc maar een NAS schijf.
 
als je een een server opzet thuis dan bereik je die via het ip-adres, maar met no-ip kun je het een naam geven.
Veels te complex (waarschijnlijk). Een NAS is een computer, net als jouw laptop. Deze kan zowel op IP als naam benaderd worden. Dit stel je in op de configuratiepagina van je NAS.

Mocht je NAS nogal knullig zijn en deze optie niet bieden (en dat kan ook), dan kun je het Windows hostbestand aanpassen. Je krijgt dan zoiets als.

192.0.0.14........NAS
 
Veels te complex (waarschijnlijk). Een NAS is een computer, net als jouw laptop. Deze kan zowel op IP als naam benaderd worden. Dit stel je in op de configuratiepagina van je NAS.

Mocht je NAS nogal knullig zijn en deze optie niet bieden (en dat kan ook), dan kun je het Windows hostbestand aanpassen. Je krijgt dan zoiets als.

192.0.0.14........NAS

Ik heb het aangepast in de host file met de volgende regel: 192.168.1.101\PUBLIC NAS
Maar dan bereik ik die alleen als ik dit type: HTTP://NAS

Maar niet via dit wat ik bedoel: \\NAS
 
Laatst bewerkt:
Bij mij heb ik een soortgelijk probleem, maar ik krijg de melding dat er maar één pc ingelogd mag zijn op de hardeschijf!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan