memory stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

zsanika

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Berichten
5
Hoe kan ik mijn foto's veilig stellen?

Ik heb een SONY DSC717 camera met een SANDISK memorystick.
De camera geeft opeens -FORMAT ERROR- aan. Als ik formatteer zijn dus alle foto's weg.
Hoe kan ik toch nog mijn foto's redden?

Hopelijk weet iemand raad, de foto's zijn best belangrijk voor mij.
bvd Jeanne
 
WELKOM OP HELPMIJ...

Zijn de foto's helemaal niet benaderbaar??
Heb je al geprobeerd om de foto's via image transfer(sony software)op je pc te zetten??
Is de stick niet benaderbaar via een cardreader?

Wat de foutmelding is weet ik geen antwoord op om eerlijk te zijn maar wellicht kun je op bovenstaande manieren de foto's nog redden.
 
Dank voor je snelle reaktie!
Als ik de kaart in de reader van de pc doe komt de melding dat de kaart niet
geformatteerd is of ik dat nu wil doen. Niet gedaan dus.
 
Nogal verwarrend voor mij,betreft het nu een USB-stick of een memorycard?

Of de laatste ook een bootsector heeft weet ik niet,maar bekijk het toch maar eens met Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.win.zip

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 even de printscreen hier.

Alt + PrtScr toetscombinatie gebruiken a.u.b.

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

De download bevat ook het programma PhotoRec


Greetz
 
Ben helaas niet zo goed in die dingen, laat mijn hulptroepen later eens kijken.
toch bedankt!
jeanne
 
Hoi, gelukkig heb ik een gedeelte van de foto's kunnen redden dank zij het programma
PC inspector smart recovery,
Dank je wel Tijs voor de goede tip!!!
Natuurlijk ook dank aan iedereen die moeite heeft genomen om te reageren.
Jeanne
 
Hoi, gelukkig heb ik een gedeelte van de foto's kunnen redden dank zij het programma PC inspector smart recovery,
Toppie :thumb:

Maar misschien kun je met Testdisk alles terug halen ;)

Greetz
 
blijft de vraag eigenlijk nog open staan waarom die error??

@Franwannet: Er zijn teveel van dergelijke vragen geweest om hier zinvol een antwoord op te geven: Op de een of andere manier raken memory-sticks of memorycards 'zomaar' hun partitietabel 'kwijt'.
Ik denk niet dat het zinvol is om dit verder uit te zoeken, want andere discussiedraden hieromtrent hebben alleen oplossingen voor het probleem gevonden (Testdisk, bestandsrecovery d.m.v. programma's zoals Recuva of PCInspector Smart Recovery o.i.d), maar nooit een oorzaak kunnen geven.

Tijs.
 
Het ging er mij ook niet om dat ik koste wat kost de aanleiding van het probleem wilde hebben/weten maar meer als een aandachtspunt voor als iemand dit topic zou lezen en met een mogelijk idee kwam..
 
Op de een of andere manier raken memory-sticks of memorycards 'zomaar' hun partitietabel 'kwijt'.
Dat komt overigens ook bij hardeschijven voor en ik heb het idee,zonder dat met enig bewijs te kunnen staven,dat het NTFS bestandssysteem daar iets mee te maken kan hebben.

In de tijd dat Fat32 nog gangbaar(der) was,kwamen dat type storing minder voor naar mijn idee.

Of het bestandssysteem op deze wijze iets met een bootsector te maken kan hebben,weet ik dus niet.

Een vreemd voorbeeld,iemand verplaatst een hardeschijf met NTFS bestandssysteem naar een andere PC en daar bleek de bootsector beschadigd :confused:,welke eenvoudig met Testdisk is gerepareerd.

USB-sticks en memorycards,worden ook vaak van de PC aan en weer los gekoppeld,wellicht licht daar een oorzaak.

Wellicht ook nog niet "veilig verwijderd"?

Hopelijk bekijkt zsanika de zaak toch nog met Testdisk,dan horen we wellicht nog of de bootsector van de memorycard beschadigd was\is.

Greetz
 
@Wanderer: Als kleine aantekening bij je verhaal: Vooral memory-sticks en memory-cards gebruiken FAT16 of FAT32, niet NTFS.

Verder is mijn ervaring dat 'onveilig' verwijderen van memory-sticks/memory-cards maar zelden tot datacorruptie leidt, omdat op elk systeem de standaard policy is om geen schrijfcache te gebruiken voor dergelijk 'mobiele' opslagmedia.
Of het medium 'veilig' verwijderd was vraag ik wel standaard aan iedereen die met datacorruptie te maken heeft op externe media, maar eigenlijk heeft die vraag m.i. maar matig nut.

Dank voor het delen van je ervaringen. :thumb::thumb:

Tijs.
 
Op de een of andere manier raken memory-sticks of memorycards 'zomaar' hun partitietabel 'kwijt'.
Dat komt overigens ook bij hardeschijven voor en ik heb het idee,zonder dat met enig bewijs te kunnen staven,dat het NTFS bestandssysteem daar iets mee te maken kan hebben.
De verwijzing naar het NTFS bestandssysteem slaat op hardeschijven,
USB-sticks en memorycards,worden ook vaak van de PC aan en weer los gekoppeld,wellicht licht daar een oorzaak.
Wellicht ook nog niet "veilig verwijderd"?
en het onveilig verwijderen geldt voor de USB-stick en Memorycards,maar misschien had dat duidelijker gemoeten?

Greetz
 
@wanderer: Ik meldde alleen wat. Je ervaringen waren verder duidelijk wat mij betreft.
Nogmaal bedankt voor het delen van jouw ervaringen m.b.t. data-corruptie cq. verminkte partitietabellen op (verwisselbare) opslagmedia. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan