Filmpjes van PC terug naar Camera/TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loraine

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
33
Hallo,

Ik heb wat problemen met het afspelen van mijn filmpjes op de TV.
De filmpjes zijn gemaakt met een Panasonic lumix DMC-FZ28.

Ik heb de filmpjes van mijn camera afgehaald, om ze dus op de PC te kunnen
bekijken. Later dacht ik er pas aan dat ik ook nog kabeltjes had om ze op de TV
te kunnen bekijken, en wilde ik de filmpjes weer terugzetten op mijn geheugenkaartje.

Toen kreeg ik de melding: "Ongeldige MS-DOS Functie"

Het zijn .MOV bestanden. Ik heb -afgezien van de titel- helemaal niets aan de bestanden
veranderd. Ik krijg ze dus ook wel overgezet op mijn SD kaart, alleen als ik ze wil
openen met mijn camera, pakt hij ze niet. En dus vanzelfsprekend hetzelfde verhaal
als ik ze wil openen op TV.

Iemand enig idee hoe dit kan/hoe dit is op te lossen? Vind het erg vreemd, ik heb dus
niks aan de bestanden veranderd. Ik heb ze van de camera gehaald, dat wil prima, maar
ik kan ze gewoon niet meer terugzetten, erg vreemd..

Mvg, Loraine
 
Ik heb -afgezien van de titel- helemaal niets aan de bestanden
veranderd

Dat is alvast 1 verandering, die voor je probleem kan zorgen..
Ze moeten vast hun originele naam houden!
 
Maakt dat echt zoveel uit dan.. ?

De originele naam weet ik niet meer, dat waren letters & cijfers.
 
Ja, ik denk het wel. Ze moeten in ieder geval hetzelfde aantal karakters en letter/cijfer-combinatie hebben. Ze moeten ook in de juiste map staan op de kaart. Kijk daarvoor naar een ander filmpje, en hernoem de filmpjes met (lagere) getallen die hier op lijken.
 
Juiste map staan ze zowieso. Maar dat overnemen van een ander
filmpje is nog wel een idee! Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! :rolleyes:

Edit;

Het is opgelost, zal ook nog even neerzetten hoe, voor het geval iemand 'toevallig' hetzelfde/een vergelijkbaar probleem heeft.

Normaal als ik filmpjes maak, maakt hij er ook gelijk een foto bij, om te dienen als "start-foto". Deze foto laat hij dus zien als je het
filmpje geselecteerd hebt, maar nog niet afspeeld. Nu heb ik een aantal filmpjes gemaakt van 1 seconde & deze filmpjes verwijderd.
De foto's die hij erbij maakte, heb ik dus bewaard. De filmpjes die ik wou afspelen, heb ik dezelfde naam gegeven als de foto.
Dit alles heb ik op mijn SD kaartje gegooid. En ja hoor, hij deed het! Hij had er dus gewoon alleen een foto bij nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan