2 versies van xp op 1 computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjanvanvliet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Berichten
4
Hallo,
Ik heb een laptop gekregen van iemand die hem een nieuwe had gekocht omdat deze te langzaam werdt.


Als ik windows wil starten krijg ik een bericht dat ik een besturingssysteem moet kiezen.
Bij beide opties staat "windows xp home edition"

Als ik de eerste start werkt alles maar is windows erg langzaam.

bij de 2e krijg ik

windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratie probleem in de computer.
kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen.
controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie en uw hardwarehandleidingen voor meer informatie
en dan start het opnieuw op.

Hier wat info over de laptop.

Windows stond er al op vanuit de winkel, er is geen cd of opstartdisk.(zit trouwens geen diskette drive in)


inter pentium M
1.73 ghz
kloksnelheid 599mhz 504 mb

50 gb harddisk

ik hoop dat iemand kan helpen deze computer weer wat sneller te laten werken.
 
zo te horen heeft je laptop een dualboot, 2 xp-installaties op 1 laptop.
Als het goed is heb je bij "deze computer" ook (minstens) 2 harde schijven, met beide de mappen windows en program files, enz.

Als je bij de eerste (de windows die het wel doet) bent, kun je de andere installatie verwijderen door de 2e schijf (waarschijnlijk D:) te formatteren. Niet de C:-schijf!
Dan ben je dat opstart-keuze-scherm kwijt, en zit er nog maar 1 installatie op je laptop.
Dan kun je eventueel je bestanden op de D: schijf zetten, wat een klein beetje kan helpen aan de snelheid van je laptop.

Om de windows een beetje sneller te maken kun je het eens goed opruimen, door overbodige programma's te verwijderen, en een programma als Ccleaner eens te laten draaien. Dit scheelt vaak een boel.
 
Hoi.
Bedankt voor je reactie,
Ik had gekeken maar er is alleen een C schijf op de laptop.
 
hm, wat je dan kan doen, waarmee je zowel het sloom zijn als de dubbele installatie kunt 'verhelpen" is een schone windows installatie. Dus ergens een XP-cdrom vandaan halen, en dan windows opnieuw installeren. Tijdens het installatieproces kun je ervoor kiezen om je harde schijf te formatteren en daarop windows te installeren.
Dan ben je gelijk overal vanaf.
Let Op! Maak wel backups van je bestanden en kijk welke programma's je hebt, zodat je die later opnieuw kunt installeren
 
hm, wat je dan kan doen, waarmee je zowel het sloom zijn als de dubbele installatie kunt 'verhelpen" is een schone windows installatie. Dus ergens een XP-cdrom vandaan halen, en dan windows opnieuw installeren. Tijdens het installatieproces kun je ervoor kiezen om je harde schijf te formatteren en daarop windows te installeren.
Dan ben je gelijk overal vanaf.
Let Op! Maak wel backups van je bestanden en kijk welke programma's je hebt, zodat je die later opnieuw kunt installeren

En als je geen xp cd heb, is er dan nog een andere mogelijkheid om de 2e versie weg te halen. En is er wat mis met de harde schijf? omdat 1 versie dat aangeeft.
 
hm, wat je dan kan doen, waarmee je zowel het sloom zijn als de dubbele installatie kunt 'verhelpen" is een schone windows installatie. Dus ergens een XP-cdrom vandaan halen, en dan windows opnieuw installeren. Tijdens het installatieproces kun je ervoor kiezen om je harde schijf te formatteren en daarop windows te installeren.
Dan ben je gelijk overal vanaf.
Let Op! Maak wel backups van je bestanden en kijk welke programma's je hebt, zodat je die later opnieuw kunt installeren

Zou ik ook doen:thumb:

Edit: kijk wel eerst of er een XP lecentie op de laptop kleeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan