Bestanden slepen C: naar D: werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lord Bane

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
26
Een kennis van mij heeft een raar probleem; zijn harde schijf is opgedeeld uit een C:
(waar windows op staat) en D: (back-up).

Het volgende is nu het geval wanneer een document van C: naar D: gesleept wordt,
dan volgt er geen foutmelding of zo, maar er gebeurt helemaal niets. Het bestand
wordt niet naar D: gekopieerd, heel vervelend want D: is nu juist voor de back-up.

Zelf heb ik ook wel eens rare zaken meegemaakt zoals CD / DVD niet meer toonbaar
bij DEZE COMPUTER, maar dit was nog simpel te verhelpen met registyscripts
cdgone of XP CD DVD fix. Ik zat al op internet te speuren naar een soortgelijke oplossing
voor bovenstaand probleem maar niets te vinden.

Het is een iets oudere man dus uitgebreide magicpartition acties of formateren is niet
een oplossing (net zoals Hijacklogs of zo :shocked:). Is er een tooltje of een oplossing
voor dit probleem of heeft iemand hier wel eens van gehoord ?
 
Laatst bewerkt:
Als je bestanden sleept naar een snelkoppeling naar D: dan gaat het niet werken.
Slepen van bestanden naar D: zoals getoond in Deze Computer zou wél moeten werken.

Misschien heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Slepen van C: naar D:

Allereerst bedankt voor de snelle respons !
Voor alle duidelijkheid dit is een screenshot van mijn eigen computer maar bedoeld als
voorbeeld. Inderdaad als we wat kopieren dan kopieren we niet alleen snelkoppelingen :thumb:. Hij zou het moeten doen inderdaad, het is een raar verschijnsel.
Het bestandje "pakt" gewoon niet en veert weer terug daar waar hij vandaan kwam :shocked:.
 

Bijlagen

  • Desktop.JPG
    Desktop.JPG
    82,9 KB · Weergaven: 69
Probeer het eens met freecommander in plaats van windows verkenner
 
Is dit ook met kopieren /plakken ? omdat je het over slepen hebt.

Is de d schijf mischien te vol ?
 
Slepen van C: naar D:

Free commander of Total Commander is misschien een optie.

Inderdaad plakken en knippen werkt ook niet en D: is haast nog helemaal leeg daarom
willen we van C: naar D: kopieren :)
 
Is de schijf wel actief bij run-devmgmt.msc ?
Wat ook kan is dat deze partitie/schijf als "Secure Zone" is gecreëerd b.v. met True Image, dan kan je er ook niets naar wegschrijven,behalve dan een image van het desbetreffende programma maar dan zou je hem in de verkenner ook niet mogen zien,wel onder schijfbeheer.
 
Laatst bewerkt:
Slepen van C: naar D: lukt niet

Hoi Mik,

Bedankt voor je respons !

Ik heb MWB 1.40 gedownload en ik ga die even laten lopen op het systeem, misschien dat er rare "crackjes" nog op die D: draaien waar ik het bestaan niet van af weet :shocked:

Zelf heb ik het ook wel eens gehad dat ik een folder in de veilige modus moest verwijderen,
omdat deze "busy" bleef (zelfs na opnieuw opstarten). Ik vraag me af kan dit ook met een
hele D: schijf ? Eigenlijk had dat de melding moeten komen "still busy program running".
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik wel een setupje van een wgacrack heb zien staan op die D: :(. Maar AVG draait gewoon op die computer en vindt niets en die scant
gewoon.

Je had het over True Image bestaat er ook een manier om een read-only geinstalleerde
D: met een tooltje toegankelijk te maken ? Is misschien opnieuw formateren van de D:
een optie ? Of lost dit het probleem niet op omdat het juist gaat over de toegankelijkheid
van die D: ? Zoiets als beschadigde bootfiles ?

Stof tot nadenken allemaal :D
Maar wel spannend !
 
Selecteer de partitie/schijf >klik rechts op eigenschappen en kijk hoe een een ander is ingesteld bij "Delen" "Beveiliging" en evt. "Ouotum"
 
een soort gelijk probleem heb ik ook.
maar ik geen enkel bestand naar welke map dan ook slepen...
dit was al eerder gebeurd, maar ik weet niet meer wat er toen de oplossing voor was...
:confused:
 
CopyitAnyway (CIA) freeware

De oplossing was CopyitAnyway of wat je ook kunt doen is de (D:) schijf leeg maken en opnieuw formateren. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een systeemherstel via je installatiecd.
 
De oplossing was CopyitAnyway of wat je ook kunt doen is de (D:) schijf leeg maken en opnieuw formateren. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een systeemherstel via je installatiecd.

De informatie bij CopyItAnyway praat juist over leesproblemen op het bronbestandssysteem die ermee opgelost of omzeild kunnen worden (oftewel, in jouw geval, verwijzend naar bestandssysteemproblemen op de C: schijf). Formatteren van de D: schijf lijkt me dan niet een alternatief voor CopyItAnyway, want D: was in jouw geval het doelbestandssysteem.

Beschouw mijn verhaal maar als opmerking/aantekening bij de oplossing, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan