iTunes imorteren op andre pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

RTB

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
33
Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Ik zou nu graag mijn iTunes-bib transporteren naar die nieuwe latopt en behouden op mijn oude pc. De bibliotheek staat op een externe harde schijf. Ik heb al geprobeerd om de bib te exporteren (via een .xml-bestand) en tevergeefs geprobeerd dit in te laden op mij laptop.

Op mijn pc heet de externe schijf "(L:)", op mijn laptop "(H:)". Misschien zit hier het probleem?
 
Ben op het iTunes vlak niet goed, maar hier iets gevonden wat misschien helpt.
Anders het xml bestand handmatig kopieren wellicht?
 
Oké, al heel goed. Mijn bibliotheek staat nu op de iTunes van zowel mijn oude pc als mijn nieuwe laptop. Er zijn echter nog problemen.

Ten eerste: Mijn laptop vindt de liedjes niet op de harde schijf, overal staat een uitroepteken voor. Volgens mij komt dit doordat mijn harde schijf op mijn oude pc een andere naam heeft dan op mijn laptop. Ik zou dus de naam van mijn externe harde schijf willen veranderen, maar hoe moet dat?

Ten tweede: Mijn oude pc sloeg alle info over de liedjes (albumcovers, maar ook de info over de bibliotheek zelf steeds op op de interne harde schijf van mijn oude pc). Ook dit moet verandert worden of ik moet alle artworks opnieuw opzoeken en instellen. Onbegonnen werk. Mijn oude pc sloeg wel alle liedjes op op mijn externe harde schijf: automatisch, omdat ik dat zo ingesteld heb.
EDIT: Ik denk dat dit probleem opgelost is. Ik heb mijn iTunes op mijn OUDE pc ook opnieuw ingesteld door ook daar de Shift-toets in te drukken en dan het .itl-bestand te selecteren dat op mijn externe harde schijf stond en dus niet op dat van de interne harde schijf. Het .itl-bestand op mijn externe schijf, is een kopie van dat op mijn interne. Ik hoop nu dat mijn oude pc alle nieuwe liedjes en diens info opslaat op de externe schijf, maar dat valt nog af te wachten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Nu is het helemaal gelukt! Intussen is mijn nieuwe laptop al wel gecrasht (leve Vista?), maar dat heef denk ik niets te maken met dit iTunes-gedoe. Nu alle stappen nog eens herdoorlopen.

bedankt voor de hulp!
 
Fijn om te horen.
Gelieve nog wel even de vraag op opgelost te zetten. :thumb:
 
Fijn om te horen.
Gelieve nog wel even de vraag op opgelost te zetten. :thumb:
Toch nog even niet :p. Ik heb mijn laptop net opnieuw geïnstalleerd en nu wil ik opnieuw die .itl-file openen, maar dan zegt de laptop dat ik geen rechten heb om op die schijf te schrijven ...
 
Moet je me toch even bijpraten: .itl-bestand??
 
Ja, het bestand van de bibliotheek, waarmee je je liedjes, albumcovers ... inlaadt in iTunes. Daarstraks kon ik dat zonder problemen inladen, maar nu zegt hij dat ik de rechten niet heb op te schrijven op de externe schijf.
 
Met rechtermuisknop naar Eigenschappen navigeren van de harde schijf. Heb je jezelf wel als volledige beheerder staan?
Zo niet, 'even' alle bestanden erop veilig stellen, vervolgens de externe harde schijf formatteren en opnieuw proberen.
 
Met rechtermuisknop naar Eigenschappen navigeren van de harde schijf. Heb je jezelf wel als volledige beheerder staan?
Zo niet, 'even' alle bestanden erop veilig stellen, vervolgens de externe harde schijf formatteren en opnieuw proberen.
En onder welk tabblad kun je je dan toegang verschaffen tot de schijf? Ik zie nergens iets staan.

Wat overigens wel vreemd is, is dat ik ze wel van naam kan laten veranderen ...

EDIT: Nu werkt het om de een of andere reden weer wel ... Dit is een vreemde laptop. Hopelijk blijft het nu zo en crasht hij niet meer :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan