Gegevens splitsen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij moet de eerste 3 karakters niet pakken en de laatste 11 ook niet. Dus precies andersom ;).
 
Dan is het zoiets:

Mid(3;[historische data]![servicecode];Len([historische data]![servicecode]-11))
 
Op deze manier geeft hij een fout aan, het zijn tekstuele waarden ik weet niet of dat uitmaakt?
 
Welke fout?
Op zich maakt het niet uit of je tekstvelden checkt of getalvelden. Wel is er verschil tussen VBA en query-ontwerpscherm. In VBA is het scheidingsteken altijd een komma, in queryontwerp een puntkomma. En het scheelt, als de haakjes goed staan...

Mid(3;[historische data]![servicecode];Len([historische data]![servicecode])-11)
 
Voorbeeldje van een waarde:
48N (ECONOMY EXPRESS (NON DOCS))
 
Werkt deze wel?

Code:
Mid([historische data]![servicecode];4;Len([historische data]![servicecode])-14)

4e is start positie(1,2,3 niet) Lengte - 14 ivm 11 +3.
 
Code:
Product description: Mid([historische data]![servicecode];6;Len([historische data]![servicecode])-16)

Is hem geworden, maar werkt bedankt!
 
Ah, de spaties ook weggewerkt!
Ik zie dat je de functie nu ook begrijpt! :thumb:
 
Ja inderdaad, als er eenmaal een voorbeeld is is het niet zo moeilijk meer, maar dat is met alles denk ik ;).
 
Volgende probleem

NL000149311 (TNT EXPRESS NEDERLAND B.V.)

Ik wil hiervan 149311 hebben.
Probleem is dat de tekst niet altijd even lang is. Ik weet niet precies hoe ik dit moet oplossen?
 
Is er een vast patroon te onderkennen in de string die je er uit wilt filteren? Bijvoorbeeld: alle cijfers, of alle letters?
 
Het zijn altijd niet de eerste 5 karakters van links en de daarop volgende 6 karakters wil ik wel hebben.
 
Dan wordt het denk ik zoiets:

Mid([historische data]![servicecode];6;6)

Begin op het zesde teken, en pak er 6.
 
Na een tijd loop ik tegen een nieuw probleem aan.

Ik heb een waarde die in het midden wordt gesplitst door een /.

Nu zou ik graag de waarde voor de spatie willen hebben.

Wannneer de waarde korter is dan 6 karakters moeten er voorloopnullen voor geplaatst worden zodat de waarde 6 karakters lang wordt.

Wanneer er geen spatie staat moet hij die waarde nemen.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Bij nieuwe problemen graag een nieuwe topic aanmaken. Deze stamt uit 2009. Op deze manier is het voor de helpers niet meer overzichtelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan