Na het trekken van een eigen UTP kabel doet mijn internet raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saliih

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
20
Hey,

Ik heb sinds kort een eigen utp kabel moeten maken om mijn router naar boven te kunnen halen. Ik heb een artikel gelezen hoe het moet en als het klaar is heb ik gewoon internet.

Het probleem is nu dat als ik online wil gaan gamen dat ik dan ga laggen ( 999 ping ) en mijn internet valt dan ook weg. Het raarste daarvan is dat ik lag en geen internet heb, maar de mensen in het spel zie ik gewoon spelen en typen.

Als ik de router weer naar beneden haal en dan weer op mijn modem aansluit met een originele UTP kabel, dan werkt alles gewoon goed.

Ik weet niet echt of het aan mijn UTP kabel ligt, want op onze dreambox en laptop(Draadloos) hebben we gewoon normaal internet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zit echt einde raad.

Met vriendelijk groet,

Salih Senturk
 
Laat de router eens beneden staan en sluit je dhz-kabel aan. Heb je dan internet verbinding ligt het niet aan het kabel.

Maar waarom wil je de router naar boven brengen? Wil je boven draadloos internetten?:rolleyes:
 
Is het modem er router ineen?
Als je je telefoonlijn een meter of 20 verlengt, dan werkt het niet meer zo best.

Gr.J
 
Nee dat heb ik al gecontroleerd, dat zit goed.
En als de draadjes verkeerd waren aangesloten, zou ik geen internet hebben heh.

Da's niet waar. In een UTP kabel moet je de paren kruizen. Als je de kabel bekijkt sluit je de draden als volgt aan:
1 - orange/wit
2 - orange
3 - groen/wit
4 - blauw
5 - blauw-wit
6 - groen
7 - bruin/wit
8 - bruin

Als je 4 en 6 aan beide zijden omdraait werkt je verbinding ook, maar zijn de paren niet gekruist en zul je (veel) overspraak hebben. Hierdoor ontstaan time-outs, verlies je af en toe je verbinding (maar soms ook weer niet). Naar mate er meer verkeer is zal er ook meer overspraak zijn - als je je netwerkkaart op 10Mbps laat draaien zul je ook minder problemen zien.
Ergo: je kabel kan wel degelijk fout zijn en toch 'op het oog gewoon' werken.
 
kijk, dat is nou kennis wat ReneDirks schrijft! :love: (en dat icoontje is eerbied, niet dat enge 'love' )

offtopic, hebben we nog geen icoon voor ' wauw' ?
 
Da's niet waar. In een UTP kabel moet je de paren kruizen. Als je de kabel bekijkt sluit je de draden als volgt aan:
1 - orange/wit
2 - orange
3 - groen/wit
4 - blauw
5 - blauw-wit
6 - groen
7 - bruin/wit
8 - bruin

Als je 4 en 6 aan beide zijden omdraait werkt je verbinding ook, maar zijn de paren niet gekruist en zul je (veel) overspraak hebben. Hierdoor ontstaan time-outs, verlies je af en toe je verbinding (maar soms ook weer niet). Naar mate er meer verkeer is zal er ook meer overspraak zijn - als je je netwerkkaart op 10Mbps laat draaien zul je ook minder problemen zien.
Ergo: je kabel kan wel degelijk fout zijn en toch 'op het oog gewoon' werken.


Dat is ook de manier zoals ik het heb gedaan.
Het is nu al laat, zal morgen kijken of ik het fout heb gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan