PC via router met internet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijnP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Berichten
3
Ik probeer een PC via een router met internet te verbinden. De verbinding tussen de PC en de router moet via een draad tot stand komen. Deze router is op het moment alleen draadloos verbonden met een laptop. Tot voor kort was er een andere PC met de router verbonden, ook via een kabel.

Als ik de router en de PC via een kabel probeer te verbinden, geeft windows rechtsonder in de taakbalk aan dat er geen LAN verbinding si omdat een kabel niet goed is aangesloten. Dit lijkt niet aan de PC aansluiting te liggen; als ik de internetkabel direct in de PC doe werkt internet prima. Ook de kabel lijkt het probleem niet te zijn. Ik heb vanmiddag een nieuwe gekocht maar die werkt net zo min. Bovendien werd de oorspronkelijke kable ook gebruikt om de oude PC met de router te verbinden. Het lijkt me ook sterk dat het aan een routeraansluiting ligt; de router heeft er 4 en ze werken allemaal niet.

Resetten van het modem en de router had geen effect.

Nou herinnerde ik me dat ik de software van de router op de oude PC had geinstalleerd, en dacht dat dat misschien het probleem was. Als ik de software probeer te installeren geeft het programma echter aan dat dat niet kan omdat de kabels niet goed zijn aangesloten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan proberen, hebben jullie nog ideeen? Kan het een protocol of iets dergelijks zijn? Kan mn netwerkadapter te oud zijn? Op een gegeven moment waren er wat problemen met de internetverbinding van de PC op een van de oude locaties, en toen heb ik wel wat met de instelling zitten rommelen,,,,kan het aan de instellingen liggen?

De router is een linksys WRT54G2. De internetverbinding is een kabelverbinding van UPC. De PC runt, net als de oude, op windows XP. De laptop runt op Vista. De netwerkadapter op de PC is een Realtek RTC 8168/8111 Gigabit Ethernet NIC.

Ik heb ondertussen de nieuwste drivers van mn netwerkadapter geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb ook nog wat gegoogled en een gelijksoortig geval ontdekt...daar hielp het vervangen van de netwerkkaart. Nou is die van mij niet stuk, als ik de internetkabel direct op mn PC aansluit werkt internet immers prima. Kan het zijn dat de driver de een of adnere nieuwe techniek gebruikt die mn netwerkkaart nog niet kent?
 
Welkom op Helpmij!


Soms is dit een kwestie van "een vinkje verkeerd"....

Kijk eens bij de netwerkkaart > eigenschappen > TCP/IP protocol > eigenschappen, of daar een vinkje staat
bij "automatisch een IP adres laten toewijzen"...
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij!

Bedankt :)

Soms is dit een kwestie van "een vinkje verkeerd"....

Kijk eens bij de netwerkkaart > eigenschappen > TCP/IP protocol > eigenschappen, of daar een vinkje staat
bij "automatisch een IP adres laten toewijzen"...

Via jouw weg kom ik er niet, wel via netwerkverbinding ---> eigenschappen ---> Internet-protcol TCP/IP, maar dat maakt niet uit neem ik aan?

Dat vinkje staat er inderdaad, helaas.

EDIT:
Ik heb op een ander forum iemand met hezelfde probleem gevonden, dit was de oplossing (ik heb ook chello):
Nou mensen,

Schiet mij maar lek,
Ik heb de kabelmodem uitgezet en hierna werkte het wel.
Even de UPC gegevens opnieuw invullen en klaar.

Toch vind ik het raar, het is omdat er op de verbinding naar chello naar 1 MAC adres mag staan. Maar dat moet er toch zowiezo de melding geven dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn ?

Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is inmiddels opgelost. Althans, ik heb er omheen gewerkt. Ik heb zo'n USB dingetje aangeschaft waarmee ik nu draadloos op het netwerk ben aangesloten.

Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan