foto dvd maken die ik op tv kan bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Hoi
weet iemand hoe ik mijn foto`s die op de pc staan op een dvd kan zetten zodat ze via mijn dvd speler op de tv te bekijken zijn?

ik heb nero maar als ik een data cd maak doet hij niet in de dvd speler.

ik denk dat ik toch iets niet goed doe .

vandaar mijn vraag
 
Ik gebruik Foto's op TV Deluxe 7, erg goed (van Easy Computing).:thumb:
Moet je normaal wel voor betalen (ik heb illegaal).
Gratis programma's kunnen veel minder. Zoals Windows Movie Maker?
Goed genoeg als je niet zoveel hoeft te hebben.
Je kunt hem anders misschien ook wel branden met DVD maker, zit bij Vista in.
Erg leuk, succes!
 
Laatst bewerkt:
Heb je Vista toevallig?
Dan zou ik gewoon Windows DVD Maker gebruiken.
Erg makkelijk en je kan er fantastische foto DVD's mee maken die je gewoon kan afspelen op je gewone DVD speler op TV :thumb:

Staat gewoon onder je programma's !!
 
Kan ik de cd bij je kopen?

Zoals ik al zei, ik heb die software illegaal.
Dus ik heb geen cd, staat op mijn computer.
Kan ik er natuurlijk wel een cd/dvd van maken, maar doorverkopen van illegale software is (volgens mij) harstikke illegaal.
Maar je kunt dus ook DVD maker gebruiken!
Of wil je toch echt een geavanceerd programma?

Ik heb de software gedownload, dus jij kan de software misschien ook wel downloaden.
Ik mag op dit forum geen links geven, maar je kunt vragen op torrent sites of op een nieuwsgroepen forum of ze ook die software willen plaatsen.

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust:D
Daar is helpmij.nl voor!:)

Ramon
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, :rolleyes:

Gisteren heb ik een dvd met foto's gebrand, helaas leest/herkent de DVD speler deze niet. Maakt het idd een verschil wanneer ik ze nogmaals brand maar dan met Windows DVD Maker?

Verder heb ik nog een vraag, is het mogelijk gescande foto's op een sd card over te zetten?

Groetjes,
Edith
 
Goedemorgen, :rolleyes:

Gisteren heb ik een dvd met foto's gebrand, helaas leest/herkent de DVD speler deze niet. Maakt het idd een verschil wanneer ik ze nogmaals brand maar dan met Windows DVD Maker?

Verder heb ik nog een vraag, is het mogelijk gescande foto's op een sd card over te zetten?

Groetjes,
Edith

Gescande foto's kun je overzetten op een sd card:).
Sterker: allerlei bestanden kun je overzetten op verschillende kaarten!
Tja, waarom leest je dvd-speler hem niet?:eek:
Nog een keer branden helpt waarschijnlijk niet. Tenzij je echt wat verkeerd hebt gedaan.
Zelf ben ik niet zo weg van 'branden met Windows', maar dat is persoonlijk.
Omdat Windows niet veel mogelijkheden heeft.
Ik heb nog effe met Google gekeken, ben op deze site gekomen: http://www.wilmakarels.nl/gratis-fotos-bewerken/branden.php.
Je kunt het wellicht met Picasa proberen?

Kom je er niet uit? Vraag gerust op helpmij.nl!:thumb:

Ramon
 
Laatst bewerkt:
Gescande foto's kun je overzetten op een sd card:).
Sterker: allerlei bestanden kun je overzetten op verschillende kaarten!
Tja, waarom leest je dvd-speler hem niet?:eek:
Nog een keer branden helpt waarschijnlijk niet. Tenzij je echt wat verkeerd hebt gedaan.
Zelf ben ik niet zo weg van 'branden met Windows', maar dat is persoonlijk.
Omdat Windows niet veel mogelijkheden heeft.
Ik heb nog effe met Google gekeken, ben op deze site gekomen: http://www.wilmakarels.nl/gratis-fotos-bewerken/branden.php.
Je kunt het wellicht met Picasa proberen?

Kom je er niet uit? Vraag gerust op helpmij.nl!:thumb:

Ramon

Hoi Ramon,

:eek: Fijn dat de gescande foto's op een sd card kunnen worden gezet, maar hoe moet ik dat doen. :D

Bij het afspelen ( proberen althans ) geeft de ene dvd speler aan "no pbc" terwijl ik dit wel heb aangezet via het menu, de andere geeft disk error aan.

Nu besef ik ineens, na het zien/lezen van de link die je stuurde, dat ik de foto's heb gebrand door de 2 mapjes te selecteren dus niet de foto's die in die mapjes zitten, zou het daar aan kunnen liggen?

Groetjes,
Edith
 
Hallo Edith,


Wat je zegt: Nu besef ik ineens, na het zien/lezen van de link die je stuurde, dat ik de foto's heb gebrand door de 2 mapjes te selecteren dus niet de foto's die in die mapjes zitten, zou het daar aan kunnen liggen? antwoord: Daar ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan. Normaal zou je gewoon mappen moeten kunnen selecteren en het programma maakt er een dvd van, die je zou kunnen moeten afspelen met een dvd speler.

Gescande foto's op sd card:

1. Zet de scanner aan en start het programma waarmee je scant op.
2. Kies een pad (waar je de gescande foto's die op de computer komen te staan neer wilt zetten.
3. Ga de foto's 1 voor 1 (of bij voorkeur meerdere naast elkaar, voor als het past op de scanner) op de scanner plaatsen en scan ze (bij voorkeur kunt u (hangt af van de software die u gebruikt) instellen in welke kwaliteit u wilt scannen enz.
4. Steek de sd card in de sd gleuf van uw cardreader.
5. Ga naar map waar u de gescande foto's heeft neergezet en kopieer de map of selecteer de gescande foto's naar uw sd card.

dvd afspelen:

Als er op je dvd speler "disk error" of "no disk" komt te staan, herkend je speler de schijf niet.
Dus: je brandt met een verkeerd formaat.

AANGEPAST: In het eerste bericht staat het volgende:
"ik heb nero maar als ik een data cd maak doet hij niet in de dvd speler."
Je moet de dvd niet branden als een data cd/dvd, maar als een gewone dvd, met de keuze dat je foto's kunt toevoegen!

AANGEPAST: Je kunt ook een gratis proefversie van Ashampoo Burning Studio 9 downloaden op: http://ashampoo-burning-studio.en.softonic.com/
Met dat programma moet het lukken:)!!!
Gebruik hem zelf ook en ik kom er altijd uit.
Nero gaf mij soms problemen en ik vond het een onhandig programma.

En als het je bevalt, kan ik je de sleutel per e-mail naar je toesturen, zodat je hem altijd kunt gebruiken:)!
(In de bijlage kun je zien welke brand-optie je moet selecteren.

Als je geen scanprogramma hebt, raad ik je VueScan aan, geavanceerd en goed (ondersteund vele scanapparaten).
Hij is niet gratis, maar ik kan misschien de gegevens om het programma te activeren naar je toesturen per e-mail!:)
Gebruik hem zelf ook en ben zeer tevreden:).


Als je tv over een usb aansluiting beschikt, kun je mogelijk ook je sd card in je cardreader doen, de cardreader in je tv pluggen en de foto's op tv bekijken.
Handig als je niet per se de foto's op een dvd hoeft te hebben...

Hopelijk gaat het lukken...
Zoniet, schrijf gerust!
Helpen is het doel van helpmij.nl!:)

Met vriendelijke groeten,
Ramon
 

Bijlagen

  • Ashampoo foto dvd branden.jpg
    Ashampoo foto dvd branden.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 197
Laatst bewerkt:
Hallo Edith,


Wat je zegt: Nu besef ik ineens, na het zien/lezen van de link die je stuurde, dat ik de foto's heb gebrand door de 2 mapjes te selecteren dus niet de foto's die in die mapjes zitten, zou het daar aan kunnen liggen? antwoord: Daar ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan. Normaal zou je gewoon mappen moeten kunnen selecteren en het programma maakt er een dvd van, die je zou kunnen moeten afspelen met een dvd speler.

Gescande foto's op sd card:

1. Zet de scanner aan en start het programma waarmee je scant op.
2. Kies een pad (waar je de gescande foto's die op de computer komen te staan neer wilt zetten.
3. Ga de foto's 1 voor 1 (of bij voorkeur meerdere naast elkaar, voor als het past op de scanner) op de scanner plaatsen en scan ze (bij voorkeur kunt u (hangt af van de software die u gebruikt) instellen in welke kwaliteit u wilt scannen enz.
4. Steek de sd card in de sd gleuf van uw cardreader.
5. Ga naar map waar u de gescande foto's heeft neergezet en kopieer de map of selecteer de gescande foto's naar uw sd card.

dvd afspelen:

Als er op je dvd speler "disk error" of "no disk" komt te staan, herkend je speler de schijf niet.
Dus: je brandt met een verkeerd formaat.

AANGEPAST: In het eerste bericht staat het volgende:
"ik heb nero maar als ik een data cd maak doet hij niet in de dvd speler."
Je moet de dvd niet branden als een data cd/dvd, maar als een gewone dvd, met de keuze dat je foto's kunt toevoegen!

AANGEPAST: Je kunt ook een gratis proefversie van Ashampoo Burning Studio 9 downloaden op: http://ashampoo-burning-studio.en.softonic.com/
Met dat programma moet het lukken:)!!!
Gebruik hem zelf ook en ik kom er altijd uit.
Nero gaf mij soms problemen en ik vond het een onhandig programma.

En als het je bevalt, kan ik je de sleutel per e-mail naar je toesturen, zodat je hem altijd kunt gebruiken:)!
(In de bijlage kun je zien welke brand-optie je moet selecteren.

Als je geen scanprogramma hebt, raad ik je VueScan aan, geavanceerd en goed (ondersteund vele scanapparaten).
Hij is niet gratis, maar ik kan misschien de gegevens om het programma te activeren naar je toesturen per e-mail!:)
Gebruik hem zelf ook en ben zeer tevreden:).


Als je tv over een usb aansluiting beschikt, kun je mogelijk ook je sd card in je cardreader doen, de cardreader in je tv pluggen en de foto's op tv bekijken.
Handig als je niet per se de foto's op een dvd hoeft te hebben...

Hopelijk gaat het lukken...
Zoniet, schrijf gerust!
Helpen is het doel van helpmij.nl!:)

Met vriendelijke groeten,
Ramon


Hoi Ramon,

Nou als dit geen duidelijke uitleg is dan weet ik het niet meer :thumb:

Ik heb net de link die je stuurde bekeken en dit ziet er ( zelfs voor mij :eek: ) redelijk eenvoudig uit. Bij gebrek aan DVD's in huis ga ik het morgen gelijk uit proberen.

Een usb aansluiting heb ik sinds vanmiddag wel op mijn tv ( hij hangt nét ) :rolleyes: maar de dvd is voor mijn ouders bestemd.

Voor nu in ieder geval héél hartelijk bedankt voor je meer dan duidelijke uitleg.:D

Ik laat je morgen weten hoe het is gegaan.

Groetjes Edith.
 
Bedankt!
Ik wens je veel succes!
Als je sleutels nodig hebt, zeg je het maar:D!
Stuur zo naar je toe indien gewenst.

AANGEPAST: Misschien ligt het eraan welk soort schijfje(s) je gebruikt.
Dvd-r of dvd+r.

Groeten, Ramon
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ik wens je veel succes!
Als je sleutels nodig hebt, zeg je het maar:D!
Stuur zo naar je toe indien gewenst.

AANGEPAST: Misschien ligt het eraan welk soort schijfje(s) je gebruikt.
Dvd-r of dvd+r.

Groeten, Ramon

Hoi Ramon,

:thumb: Helemaal gelukt :D Eerst dacht ik nog dat er iets verkeerd was gegaan omdat het héél erg lang duurde, ong. 45min tot een uur, het waren 135 foto's, maar toen ik eenmaal het resultaat zag begreep ik wel waarom.....het ziet er geweldig uit, ik blij, ouders blij wat wil een mens nog meer :D

Overigens heb ik voor beide keren DVD+r ( geen idee waar die + voor staat ) gebruikt.

Ook wil ik graag van je aanbod van die sleutels gebruik maken, want ik heb al gezien dat je er nog veel meer mee kan doen, muziek erbij etc.

Ik stuur je zo even een PB, dan kan ik je mijn mailadres doorgeven.

Groetjes,
Edith.

ps: dit kan ik dus pas wanneer ik in mijn profiel heb bijgewerkt dát ik priveberichten kan versturen :eek: even kijken of ik dat kan vinden...... inmiddels wél gevonden maar dat kan alleen wanneer je verenigingslid of donateurs bent. Je kan mijn adres vinden in de ledenlijst :D
 
Laatst bewerkt:
oke!

Hoi Ramon,

:thumb: Helemaal gelukt :D Eerst dacht ik nog dat er iets verkeerd was gegaan omdat het héél erg lang duurde, ong. 45min tot een uur, het waren 135 foto's, maar toen ik eenmaal het resultaat zag begreep ik wel waarom.....het ziet er geweldig uit, ik blij, ouders blij wat wil een mens nog meer :D

Overigens heb ik voor beide keren DVD+r ( geen idee waar die + voor staat ) gebruikt.

Ook wil ik graag van je aanbod van die sleutels gebruik maken, want ik heb al gezien dat je er nog veel meer mee kan doen, muziek erbij etc.

Ik stuur je zo even een PB, dan kan ik je mijn mailadres doorgeven.

Groetjes,
Edith.

ps: dit kan ik dus pas wanneer ik in mijn profiel heb bijgewerkt dát ik priveberichten kan versturen :eek: even kijken of ik dat kan vinden...... inmiddels wél gevonden maar dat kan alleen wanneer je verenigingslid of donateurs bent. Je kan mijn adres vinden in de ledenlijst :D

Als ik diashows maak duurt het ook erg lang voordat ik het op een schijfje heb staan, het programma moet dan eerst menu maken enzo.

Dvd+r is weer een beetje anders dan dvd-r, precies weet ik het ook niet:D.

Sleutels verstuurd, naar je profiel gegaan en geklikt op "e-mail versturen" (ofzoiets)

Verder nog vragen?
Twijfel niet en vraag het!
Ik/we helpen je graag!

Fijn dat het is gelukt!:thumb:

Groeten, Ramon
 
Als ik diashows maak duurt het ook erg lang voordat ik het op een schijfje heb staan, het programma moet dan eerst menu maken enzo.

Dvd+r is weer een beetje anders dan dvd-r, precies weet ik het ook niet:D.

Sleutels verstuurd, naar je profiel gegaan en geklikt op "e-mail versturen" (ofzoiets)

Verder nog vragen?
Twijfel niet en vraag het!
Ik/we helpen je graag!

Fijn dat het is gelukt!:thumb:

Groeten, Ramon

Mail ontvangen :thumb: en een mailtje retour :D

Ik zal dit topic nu op opgelost zetten.

Groetjes,
Edith.

ik mag het dus niet op opgelost zetten, nou ja voor mij is het opgelost :D
 
Laatst bewerkt:
Mail ontvangen :thumb: en een mailtje retour :D

Ik zal dit topic nu op opgelost zetten.

Groetjes,
Edith.

ik mag het dus niet op opgelost zetten, nou ja voor mij is het opgelost :D

Iemand anders had dit topic gestart, dus jij kunt het dan niet op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan