wat is beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocoma

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
47
halo, ik weet niet of ik hier goed zit maar ik probeer het gewoon

kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de diversen soorten beeld bestanden en dan met name welke geeft nu kwalitatief het beste beeld

je hebt bv MPG, DIVX, XVID WMA en nog vele andere

maar welke geeft nu het beste beeld

BVD

Rob
 
WMA is een geluids-indeling. Maar vanwaar de vraag want dat maakt nogal uit.
XviD is een gecomprimeerde indeling net als mp3 voor geluid.
MPEG heeft dat nog het beste beeld en dan met name MPEG-2, daar worden DVD's standaard in aangeboden
 
bedankt voor de snelle reactie

het gaat mij alleen maar om beeld extensies sorry dat ik de boel door elkaar haal

dus als ik het goed begrijpt is MPEG de beste kwaliteit als je wat wilt downloaden
 
Nee als je films en series wil gaan downloaden kan je beter voor het XviD formaat gaan. Dat heeft de beste kwaliteit/grootte verhouding en daar worden de meeste downloads in aangeboden. XviD is overigens de opvolger van DivX en die laatste kom je bijna niet meer tegen.
 
XviD is overigens de opvolger van DivX en die laatste kom je bijna niet meer tegen.

Voor de volledigheid: Xvid is de opensource variant van DivX. daardoor dus vrij te gebruiken en ook vaker gebruikt word
Dus ze lopen al tijden naast elkaar.
Men zegt dat Xvid iets beter is dan DivX kwa kwaliteit en sneller is (om een videobestand om te zetten naar Xvid)

Kijk je puur naar kwaliteit kun je het beste HD bestanden downloaden.
Deze zijn bijna altijd in het Matroska formaat (MKV). Kijk naar termen als H.264/720p/1080p en het formaat is vaak een stukje groter ;) maar dat zie je dan ook aan de videokwaliteit.

Een DivX/VidX van een serie van 45 minuten is meestal rond de 350 MB terwijl de hoge kwaliteit MKV rond de 1 gb zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan