Realplayer download op dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Berichten
297
Goeieavond allemaal :D

Ik had een vraagje, ik heb de live stream van Eurovisie 2009 gedownload via Realplater en ik wil hem graag op een dvd'tje zetten.

Ik heb dit echter nog nooit gedaan, dus ik zou geen idee hebben hoe ik dit zou moeten doen? Wat heb ik hiervoor nodig en hoe gaat het in z'n werking?
 
Bestaat er trouwens ook zoiets als de soundtrack van de film zeg maar te "splitten" van het film dat je dan alleen geluid overhoud?
 
Kan ik een mp3 bestand inkorten? Want op een cdrom past maar 700mb
 
Brand het op een dvd? 700MB mp3 is toch al wel een minuut of 350 aan 320kbps. Vreemd dat je niet toekomt met een CDtje.
 
Nu heb ik problemen met het branden van de mp3...
Ik krijg in Windows Media Player de volgende foutmelding:

"De lijst met bestanden kan niet worden gebrand omdat alle bestanden fouten hebben of de rechten voor branden van de bestanden ontbreken"

Wat moet ik nu doen?
 
Er kan blijkbaar maar 80 minuten aan muziek op...
80 min muziek dat klopt als je het als audio-cd brandt, als je speler daarentegen mp3 aankan kun je het mp3-bestand als DATA CD branden. Dan kan er veel meer op, maar kunnen enkel mp3-compatibele spelers het aan.
 
Ik heb m als Audio-CD gebrand.. het geluid is echt verschrikkelijk... er zit de hele tijd (vooral bij hoge noten) een hele rare ruis erin....
Ik heb hele stukken weggeknipt uit met MP3DirectCut. en daarna gebrand met Nero 9.

Data cd? Hoe doe ik dat dan? Gewoon kopieren en plakken op de cd?
 
Je moet controleren of die rare suis er ook is bij het bronbestand. Verder in Nero handelen of je een "dataschijf" wil branden. In de Nero SmartStart aan de linkerkant gewoon "Gegevens branden" nemen en je mp3 erop slepen. Let dus wel op, je toestellen moeten MP3 ondersteunen!

(Nero heeft onder Audio Branden ook de optie "MP3 Jukebox schijf" maar ik zou niet weten wat dat is. Waarschijnlijk hetzelfde. Nero doet graag speciaal.)

AudioCD dus NIET.
 
Oke dankjewel, die rare suis is er trouwens niet bij het bronbestand.

Ik zou ook graag willen weten hoe ik me schijfjes leegmaak in Nero 9... ik heb er al twee doorheen gejaagd en ik zou niet weten hoe ik ze weer herschijfbaar kan maken.

Ik zie bij de Toolbox van Nero staan schijf wissen. Alleen de knop wissen is grijs en kan niet worden ingedrukt...
 
Oké hier komt de uitleg!

Je kunt enkel herschrijfbare schijfjes wissen. Ik heb het dan over CD-RW, DVD-RW, DVD+RW.

Een gewone CD-R, DVD-R, DVD+R kun je slechts éénmalig beschrijven. Je kunt wel kiezen om een multi-sessiedisk te schrijven waarbij je eigenlijk het einde open laat zodat de brander er nog wat achter kan schrijven. Iets wissen kan echter niet.

Verder zijn er nog wat complicaties aangezien je nooit een audio-cd kan branden op een herschrijfbare CD (audiospelers begrijpen CD-RW niet, tenzij ze het expliciet ondersteunen). Maar dat was je sowieso niet van plan te branden, ik geef het enkel even mee.

Audiospelers die MP3 ondersteunen lezen CD's op een andere manier en ondersteunen waarschijnlijk wel CD-RW. Je doet er dus goed aan een CD-RW in huis te halen, ze zijn wat duurder maar je kunt ze wel een 1000x opnieuw schrijven. Let wel op dat je brander ook met CD-RW moet omkunnen. Als hij echter ook al DVD's leest/brandt, kun je daar wel vanop aan.

Pfiew. :D
 
Laatst bewerkt:
Aha nu snap ik ´m! :p haha

Ik heb een CD-R :p dus helaas pindakaas voor mij :p wel raar dan, je kan je dan niet 1 foutje veroorloven :shocked:

Maar goed bedankt ;) Dan trek ik nu even een nieuw schrijfje uit de kast en probeer ik het opnieuw :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan