Film bestandjes deleten-verplaatsen gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robock

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2006
Berichten
5
Hallo allen,

heb eerst de nodige topics er opna gesnuffeld maar myn probleem niet gevonden.

By deze dan:

Maak al geruime tyd fotoos en (korte) filmpjes met myn Kodak Easyshare Z die opgelagen worden op een SD kaartje.
Nu doet zich plotseling het vreemde en vervelende verschijnsel voor dat ik de filmbestandjes, na het overloaden naar de PC (via kaartlezer) niet meer gewist krijg.:(
Ook op de PC zelf laten deze bestandjes zich niet meer deleten of verplaatsen, cq slepen en neerzetten.
Kryg dan de melding dat "iemand of 1 programma dit bestand bezigt en eerst dat prog. afgeloten moet worden om verder te kunnen" '

Zou G*&^$#!@*^niet weten wie of welk prog dat zou kunnen zyn.:mad:
Dit is zeer fustrerend omdat je op den duur niet meer weet waar de files te laten.
Om het SD kaartje te legen werkt alleen nog het formatteren.
De HD formatteren is natuurlyk GEEN optie!!

Met foto bestanden geen probleem whatsoever.

PC draait op Win XP Pro.

Iemand met de/een oplossing??

Alvast dank by deze. :thumb:
 
Probeer dit eens. Unlocker (klik). Werkt bij mij heel goed En misschien even een rare vraag. Maar is je Sd kaart niet toevallig gelocked. Ik bedoel dit ding. Verander dit schuifje eens. Misschien kan je het dan wel verwijderen.
id1102_e3sdhc.gif
 
Waar dit vaak mee te maken heeft is dat Windows nog bezig is met het inlezen van de gegevens van de bestanden (op je HD en op de SD). Dit bijv. om een voorbeeldschermpje van het filmpje te geven in Verkenner als je het bestand aanklikt etc.

Wat je zou kunnen doen (als je verder geen belang hebt bij die preview óf als je gewoon wilt testen of dit een oplossing biedt) is om het uit te schakelen.
XP: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 /u shmedia.dll
Weer inschakelen met: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 shmedia.dll
Vista: Kijk hier

Daarnaast zou je (als je XP gebruikt, maar onder Vista zal het wellicht ook zo kunnen werken) tijdelijk de Windows Image Acquisition uitschakelen (zie deze link). Dit kan geen kwaad, maar ik heb het ook niet kunnen testen.
XP: Start -> Uitvoeren -> net stop STISVC
Na je verwijderwerkzaamheden weer inschakelen via:
Start -> Uitvoeren -> net start STISVC
Vista: Maak snelkoppeling naar cmd.exe op bureaublad. Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
In het cmd-venster:
net stop STISVC
(laat het venster openstaan). Na je verwijderwerkzaamheden weer inschakelen in dat cmd-venster via:
net start STISVC

Voor algemene tips voor 'taaie' bestanden verwijs ik naar deze link, met o.a. de tip het eens in Veilige modus te proberen, links naar tools die bestanden bij volgende herstart verwijderen ("MoveOnBoot") en naar een programma om te bekijken wélk proces die bestanden geopend houdt ("Unlocker").

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Filmbestandjes not 2 b delete

Hallo allen,

het/myn probleem is deels opgelost.

Aan dnties:
Het enige wat werkte (in myn situatie) van al jouw aanbevelingen was de link naar het 'delete' progje. Nadeel was/is dat je de pc steeds weer moet rebooten.:confused:

Aan swallav:

sorry dat ik het moet zeggen maar jouw gegeven link werkt niet, cq r gebeurt nada.:eek:

De uiteindelyke oplossing bestond uit het restoren van Windows naar een vroegere datum.
Volgens my zou het te maken kunnen hebben met evt bugs in IE 8, want sinds ik dat heb ge-installeerd gaat e.e.a. niet ZO meer; om over IE 7 maar te zwygen.
Ook nu tydens het tiepen van dit bericht werkt de delete button weer 1s niet om letters te wissen, moet dus de backspace gebruiken.:mad:

Desalwelteplus, dank aan jullie beiden. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan