Printer aan XP delen met Laptop (draadloos)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
Het lijkt zo simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar:

Situatie is:
Desktop met XP (SP3) en lokaal aangesloten printer via kabel; Laptop met Vista via Linksys wifi verbinding.
Beide PC's staan op dezelfde werkgroep: Thuis en de printer staat op delen ingesteld.
Op de laptop hebben we ook een lokale verbinding met de printer voor die gevallen dat we de laptop gewoon naast de printer zetten (uitzondering).

Probleem: de laptop ziet de printer aan de desktop niet en ik krijg hem dus niet geïnstalleerd; heb zowel via zoeken als via \\desktop\printer geprobeerd.
Overigens ziet de laptop in het netwerkcentrum de hele desktop niet ...

Ik zie vast iets stoms over het hoofd. Graag advies.
 
Naast mogelijke firewall-issues (zie postings Nire) zou het ook kunnen zijn dat deze link over het installeren van de LLTD responder in XP je kan helpen. Je moet dat dus op de XP machine installeren.

Hopelijk helpt het.

Succes,

Tijs.
 
Naast mogelijke firewall-issues (zie postings Nire) zou het ook kunnen zijn dat deze link over het installeren van de LLTD responder in XP je kan helpen. Je moet dat dus op de XP machine installeren.

Hopelijk helpt het.

Succes,

Tijs.

Hoi Thijs,
dat had ik ook gezien en geprobeerd, maar bij installatie zegt hij dat die hotfix al geïnstalleerd was in deze versie van XP.
Ik ga de firewall optie van nire proberen, maar kan nu even niet bij de betreffende computers

Gr
Rob
 
[...]Ik ga de firewall optie van nire proberen, maar kan nu even niet bij de betreffende computers

Gr
Rob

Vergeet niet dat ook programma's als Norton 360, McAfee, Kaspersky Internet Security, ZoneAlarm etc. (vaak) een firewall aan boord hebben. Zet dus ook in die programma's de firewall-functionaliteit uit voor je test.

Succes,

Tijs.
 
Vergeet niet dat ook programma's als Norton 360, McAfee, Kaspersky Internet Security, ZoneAlarm etc. (vaak) een firewall aan boord hebben. Zet dus ook in die programma's de firewall-functionaliteit uit voor je test.

Succes,

Tijs.

Ok; er zit McAfee Enterprise 8.01 op. Hoop dat ik de eigenaar door de telefoon duidelijk kan maken hoe dat uitgezet moet worden ....
 
Hangt ervan af precies welk McAfee product hij heeft. Als het McAfee VirusScan Enterprise is, dan wordt standaard Desktop Firewall meegeïnstalleerd. Die zul je dan moeten uitschakelen of zodanig ombouwen dat die ook bestands- en printerdeling toestaat naar pc's op het lokale netwerk.

Tijs.
 
Hangt ervan af precies welk McAfee product hij heeft. Als het McAfee VirusScan Enterprise is, dan wordt standaard Desktop Firewall meegeïnstalleerd. Die zul je dan moeten uitschakelen of zodanig ombouwen dat die ook bestands- en printerdeling toestaat naar pc's op het lokale netwerk.

Tijs.

Ja, het is Virusscan Enterprise; ik ben door de telefoon bezig geweest maar dat krijg ik op die manier niet voor elkaar; moet ik zelf doen, maar heb daar nu geen tijd voor.
Dus, dank voor de hulp en ik meld me over een paar weken weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan