Terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aspire3614

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
8
Beste lezers,

Ik wou mijn Laptop (Acer Aspire 3614WLMi) terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Maar nou is de vraag: Hoe moet ik dat precies doen?.

Mvg Victor
 
De recovery disk of partitie gebruiken, zie de documentatie van Acer. Brand vóóraf je eigen bestanden naar DVD!!!
 
Heb je een herstel cd/dvd bijgeleverd gekregen of zelf gemaakt?

Met ALT-F10 start je de e-recovery tool op van Acer. standaard is het wachtwoord zes nullen (000000)

Uit de handleiding:
Herstellen vanaf backup
Gebruikers kunnen een eerster gemaakte backup (zoals beschreven in Backup
maken) herstellen vanaf harde schijf, CD of DVD.
1 Start Windows XP op.
2 Druk op <Alt> + <F10> om de Acer eRecovery utility te openen.
3 Voer het wachtwoord in om verder te gaan. Het standaard wachtwoord is
zes 0-en.
4 Selecteer in het Acer eRecovery venster Recovery actions en klik op Next.
5 Vier herstelhandelingen zijn beschikbaar. Selecteer de gewenste
herstelhandeling en volg de instructies op het scherm om het herstelproces
te voltooien.
Opmerking: Het item "Restore C:" is alleen ingeschakeld wanneer
de gebruiker een backup op de harde schijf (D:\) gemaakt heeft.
Raadpleeg het deel Backup maken.

Bekijk hier de handleiding
 
Laatst bewerkt:
De recovery disk of partitie gebruiken, zie de documentatie van Acer. Brand vóóraf je eigen bestanden naar DVD!!!

Beste Pasja,

Bedankt voor je Reactie maar ik heb geen recovery disk en dat 2e snap ik niet?

mvg Victor
 
Er zijn fabrikanten zijn die gebruki maken van een (verborgen) recovery partitie om de machine te herstellen naar de situatie zoals deze was bij aflvering). Je moet dan tijdens het opstarten (zie meegeleverde documentatie) op een bepaalde toets drukken en vervolgens wordt de mogelijkheid geboden om Windows te herstellen naar de oorspronkelijke situatie (bij aflevering).
Je bent dan wel al je eigen gemaakte bestanden kwijt, daarom vooraf branden op DVD.
 
Heb je een herstel cd/dvd bijgeleverd gekregen of zelf gemaakt?

Met ALT-F10 start je de e-recovery tool op van Acer. standaard is het wachtwoord zes nullen (000000)

Uit de handleiding:
Herstellen vanaf backup
Gebruikers kunnen een eerster gemaakte backup (zoals beschreven in Backup
maken) herstellen vanaf harde schijf, CD of DVD.
1 Start Windows XP op.
2 Druk op <Alt> + <F10> om de Acer eRecovery utility te openen.
3 Voer het wachtwoord in om verder te gaan. Het standaard wachtwoord is
zes 0-en.
4 Selecteer in het Acer eRecovery venster Recovery actions en klik op Next.
5 Vier herstelhandelingen zijn beschikbaar. Selecteer de gewenste
herstelhandeling en volg de instructies op het scherm om het herstelproces
te voltooien.
Opmerking: Het item "Restore C:" is alleen ingeschakeld wanneer
de gebruiker een backup op de harde schijf (D:\) gemaakt heeft.
Raadpleeg het deel Backup maken.

Bekijk hier de handleiding

Dat had ik al geprobeert maar het werkte bij mij niet ik had het opgezocht op internet en er stond dat je in de bios d2d op enlabed moet hebben staan en dat heb ik ook.
 
Er zijn fabrikanten zijn die gebruki maken van een (verborgen) recovery partitie om de machine te herstellen naar de situatie zoals deze was bij aflvering). Je moet dan tijdens het opstarten (zie meegeleverde documentatie) op een bepaalde toets drukken en vervolgens wordt de mogelijkheid geboden om Windows te herstellen naar de oorspronkelijke situatie (bij aflevering).
Je bent dan wel al je eigen gemaakte bestanden kwijt, daarom vooraf branden op DVD.

Dat had ik al geprobeert maar het werkte bij mij niet ik had het opgezocht op internet en er stond dat je in de bios d2d op enlabed moet hebben staan en dat heb ik ook.
 
Dan heb je iig nog één andere mogelijkheid:

leen een identieke Windowsversie van iemand en start ermee op. Voer je eigen serial in als Windows daarom vraagt (staat op de sticker aan de onderzijde van de laptop).

Download vóóraf vanaf de website van Acer de juiste drivers voor je machine.
 
Dan heb je iig nog één andere mogelijkheid:

leen een identieke Windowsversie van iemand en start ermee op. Voer je eigen serial in als Windows daarom vraagt (staat op de sticker aan de onderzijde van de laptop).

Download vóóraf vanaf de website van Acer de juiste drivers voor je machine.

Zoiets heb ik geprobeert met de cd van iemand met dezelfde laptop (die had wel recovery cd's gemaakt) alleen de cd-speler reageerde er niet op.
 
Laatst bewerkt:
Nee, wat ik zojuist adviseerde heb je niet geprobeerd.
Je moet geen recovery lenen van iemand maar een normale Windows DVD. Géén Acer DVD maar een gewone OEM DVD.

Check overigens in het bios of de DVD speler wel als eerste opstart device staat vermeld.
Er zullen ongetwijfeld Acer bezitters meelezen die je kunnen vertellen hoe je in het bios komt.
Mogelijk dat de eerder door jou geprobeerde optie (geleende Acer DVD) dan wél werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vorige bericht aangepast, lees het svp nog eens.

Ik heb alles geprobeert maar de cd-speler werkt niet. Maar ik had ergens te lezen dat je dan de master boot record moet repareen, maar dat snap ik niet helemaal
 
Hallo,

Ik heb een dell studio 15 die helemaal niet meer lekker werkte. Toen besloot ik om dell factory restore te doen maar die werkte niet meer. Dus ik heb de vista schijf gepakt en vista opnieuw geinstalleerd maar nu zijn ook de dell standaard programma's van dell eraf en dat wilde ik niet. Niet alleen dat maar ik kan ook geen verbinding meer maken met een draadloss netwerk. Er staat dus een map windows.old in en ik wil deze graag weer van kracht maken. Hoe moet ik dat doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan