Bitrate gaat van 320 naar 44kbps na branden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
225
:(:rolleyes::confused:Als ik met Ashampoo Burning studio een mp3 van 320 kbps wil branden (omzetten)die op een normale cd speler kan worden afgespeeld, dan blijkt na het branden het bestand ( en dus de kwaliteit) nog maar 44 kbps te zijn....
Kwaliteit gaat hoorbaar achteruit
Weet iemand of dit normaal is........en is er een oplossing ....Ik denk hierbij niet meteen aan het gebruiken van een ander brandprogramma zoals bv. Nero.
Ashampoo moet dit toch ook goed (kunnen) doen


Graag hulp.
 
Waar lees je die 44 af? Je haalt wat appels en peren door elkaar... Die 44,1 kHz is de sampling rate van een CD.... en die 320 van de MP3 is de bitrate...
1 sample is 16 bits, dus hoewel je het niet helemaal zo mag rekenen (ik vermenigvuldig nu een appel met een peer) is de bitrate van een CD dus 44,1 x 16 x 2 (stereo) dus zo'n 1.410 kbps....

Dat het geluid niet hetzelfde is komt omdat van "niets"(een gecomprimeerd bestand waar dus dingen weggevallen zijn) "iets" gemaakt moet worden... wil je betere kwaliteit, gebruik dan zogenaamde "lossless" bestanden als .flac i.p.v mp3
 
Laatst bewerkt:
Bitrate

Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik was in de veronderstelling dat dat na het branden (omz\etten) van het mp3 bestand ook de bitrate werd aangegeven door met de muis op het bestand te gaan staan......
M.a.w. ga ik met de aanwijzer op een mp3 bestand staan geeft hij o.a. aan 320 kbps.
Doe ik ditzelfde na het omzetten naar een bestand wat door een cd-speler kan worden afgespeeld ( wav?) dan geeft hij 44 aan............

De bedoeling is om van mp3 bestanden een cd te maken die ik overal in kan afspelen. Met bv. een flac bestand kan dit niet toch....?

Ik sta open voor andere suggesties.
Met nogmaals dank alvast
Gr
Joss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan