PC als Netwerk server

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart112

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Berichten
50
Hallo allemaal,

Ik wil thuis m`n oude PC in een netwerk server veranderen.
Ik weet niet of een speciaal besturings systeem voor moet installeren zoal windows server of hiervoor gewoon XP voor kan gebruiken.

De PC waarop het moet gebeuren:
Windows XP pro SP2
AMD Sempron 3000+ 2.0ghz
NVIDIA n6200 128MB
1 GB werkgeheugen
1x 60 gb sata (voor besturingssysteem)
1x 250 gb ati (als netwerk hardeschijf)

Wat ik wil berijken:
Dat de 3 andere PC in het netwerk met Vista op de netwerk hardeschijf kunnen.
En de aangesloten usb-printer(Xerox PE220 Workcentre) op deze server kunnen gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie wat meer licht op de zaak brengen.

Groetjes,

Bart
 
beste bart,

Als je de pc wil veranderen in een server pc waar de andere 3 pc op inloggen dan zeg ik nee niet doen omdat de anderen pc's veel trager zullen worden.

Maar als je alleen wil dat printer en de harde schijf via de andere pc's bereikbaar zijn dan moet je pc wel 24 uur per dag aan staan! En dan kun je ook rustig op windows xp blijven draaien, Het eenige wat je dan moet doen is een werkgroep maken (via het netwerk) en dan de harde schijf en de printer te delen. Dan kunnen de andere pc's via het netwerk bij de printer en de harde schijf komen.

Hoop dat je hier wat aan hebt Mvg Bastiaan

Ps heb het zelfde als jou heb namelijk ook een gedeelde printer en een gedeelde (externe) harde schijf
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie bastiaan!

De andere PC hoeven er niet op in te loggen en de PC mag 24 uur aan blijven staan.
De standaar workgroup voor vista is toch gewoon workgroup als ik deze workgroup instel dan zouden de andere PC's in het netwerk alles al moeten zien.
 
Ik zou inderdaad een timer kunnen instellen voor het opstarten en uitzetten van de PC
 
Ik zou inderdaad een timer kunnen instellen voor het opstarten en uitzetten van de PC

Niet nodig. Als je je bestanden nodig hebt van de server of wil je snel iets printen. Zet je de server even op. Ben je klaar, mag je je server gewoon afsluiten. Waarom laten draaien als je hem niet nodig hebt. Als je regelmatig per dag de pc gebruikt is het wel handig om hem de hele dag aan te laten staan, maar s'avonds zou ik hem zeker afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
De PC's thuis worden meestal gebruikt van half 9 's ochtends tot 10 uur 's avonds en dan staan meestal alle 3 de Pc's als ik tijd bv met een microcontroller en een relais aan de aan en uit knop gebeurt het vol automatisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan