Lacie Netwerk Harde Schijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazaki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
4
Hallo mensen ik zit het volgende :

Ik heb een Lacie Network Space 500 gig gekocht, die is NTFS geformateerd en gekoppeld aan mijn router, alles werkte prima.

De PS3 vind de harde schijf ook maar kan geen bestanden openen omdat het een NTFS is en PS3 slikt alleen FAT32 ( gelezen op internet )

Dus een tooltje ( swifss knife ) gedownload om de schijf te formateren naar FAT32, helaas vind dit tooltje een een aantal andere tooltjes geen harde schijf aan het netwerk, maar slechts alleen de echte vaste harde schijven.

Dus een Hard drive case (apparaat dat je een harde schijf via USB kan benaderen ) gekocht de Lacie erin geplaatst en nog geen schijf zichtbaar, via schijfbeheer manager ( standaard in windows ) vond ik de schijf wel maar kon geen stattions aanduiding of andere dingen wijzigen, de enige optie was "volume verwijderen " en toen kon ik hem wel formateren.

Dus omgezet naar FAT32, terug geplaatst in de Lacie network space maar nu doet ie het niet meer, ook via vaste LAN stekker is ie niet te vinden, terug in de network case en maar weer naar NTFS gezet. Maar nog vind ie hem niet.

Zelf heb ik het idee dat ik een stukje software heb weg gehaald wat moest blijven staan op schijf.

Die software kan ik nergens meer vinden via internet en weet ook niet of dit wel het probleem is.

Ze verkopen nergens een Netwerk harde schijf die en LAN heeft en USB,. deze heeft ook usb maar alleen als extra opslag en niet als communicatiepoort.


Pffff ik hoop dat iemand kan helpen, want zit er al een paar dagen mee :eek:
 
Ze verkopen nergens een Netwerk harde schijf die en LAN heeft en USB,. deze heeft ook usb maar alleen als extra opslag en niet als communicatiepoort.


Dus wel,he
Bijvoorbeeld de D-link DNS 313 heeft en netwerk en usb.
Maar er zijn ook andere merken die dit hebben.
Je kunt ze alleen niet gelijktijdig gebruiken.
Ook hele dure zoals Synology.
Koop je een lege behuizing voor € 250!!!!!

Maar probeer eens de partitie van de schijf te verwijderen en de schijf partitieloos in de LaCie casing te zetten.
Grote kans dat de behuizing zelf aan de slag gaat om de schijf te formatteren
 
Die D-link DNS 313 is inderdaad ideaal zeg, Ik krijg mijn Lacie dus niet meer aan de praat, ook partitieloos is ie niks aan het doen. Er zit een blauw lampje op die knippert bij activiteit, maar die stopt na het opstarten en doet dan verder niets meer.

Misschien D-link DNS 313 kopen en daar deze harde schijf in hangen ? Moet lukken lijkt mij, en ben ik die Harde schijf case USB ook niet meer nodig, breng ik die terug naar de winkel.
 
Ik heb inmiddels wat antwoord van LaCie ontvangen maar dat antwoord luidde dat de Network Space nu gewoon kapot is.

De Network Space pakt hem alleen wannneer de schijf in XFS is geformateerd, dat is ie vanaf de verpakking ook en het is onmogelijk om hem weer te laten werken.

Nu vroeg ik mij af, als ik hem op 1 of andere manier weer kan formateren naar XFS is mijn probleem ook opgelost ! Maar ik heb nog geen manier gevonden hoe ik dit zou moeten doen.

Weet iemand hoe ik de schijf naar XFS krijg ? Want misschien dat de behuizing hem dan wel gaat instaleren.
 
Heb je die LaCie Network Storage 500GB nog?

Hoi Bazaki,
het is al een tijd geleden, maar ik vond nu dit bericht op deze site.
Ik ben nl. op zoek naar een LaCie Network Storage 500GB, omdat bij mij zijn eternet/disk controller kapot gegaan is.
Dus is mijn vraag of je die LaCie Network Storage 500GB misschien nog hebt en te koop hebt?
Alvast bedankt
 
Ja die heb ik nog liggen, zou je me je emailadres kunnen geven ? via PM ofzo
 
zeer oud topic.
Daarom maar gesloten.
en deze staat niet in de verkoop sectie daarom ook maar gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan