Elkaars verbinding gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
137
Is het eigenlijk mogelijk om van laptop te veranderen? met andere woorden: kan ik mijn laptop in iemand anders' huis aansluiten en vice versa?

Ik ben benieuwd?

groet en dank voor de moeite,
Janneke
 
Ja hoor, in principe is dat mogelijk. Maar ligt wel aan de verbinding. Met kabel wil het over het algemeen meteen.

Maar je kan het uiteraard ook gewoon testen, schade richt je er niet mee aan.
 
Uiteraard is dit mogelijk
Om de internet verbinding van de ander te gebruiken zal je het SSID en het WEP of
WAP2 wachtwoord in moeten vullen.
 
Dat hangt er van af hoe de modem/router is ingesteld resp. beveiligd. Bijv. of DHCP aan staat, of er wel/geen MACadresbeveiliging is ingesteld. En draadloos natuurlijk de WEP/WPA-sleutel die je moet weten.
 
Janneke,

Een paar dingen die invloed hebben:
Is het een Wireless of UTP (netwerkkabel) aansluiting? <= UTP is eenvoudigst, geen gedoe met beveiligde netwerken in dat opzicht.
Hoe wordt het IP-adres verstrekt? (dhcp-server ingesteld of fixed) . DHCP is het eenvoudigst
Is het een standaard netwerk of wordt er met een Active Directory gewerkt? (je hebt van die mensen die dat thuis inrichten :p )
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, wat een moeilijke vragen allemaal. Ik was er al bang voor. Een vraag roept wedervragen op. Het gaat om een vaste telefoonverbinding ADSL.
Het is een standaard netwerk, DHCP versterkt (denk ik).
 
je kunt erachter komen of het een dhcp netwerk is door bij de ip-adres instellingen te kijken van de laptop/pc die er al is.

Probeer het gewoon uit zou ik zeggen. Sluit je laptop aan een kabel in het netwerk en zorg dat ook jouw laptop is ingesteld dat het een dhcp-adres krijgt. Het hoeft dan allemaal niet zo moeilijk meer te zijn.
 
Gelukt

Het bleek zonder meer te kunnen. Je plugt gewoon in bij de ander en je kan internetten.
En vice versa lukte het ook.

Groet van janneke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan