PC loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomba55

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Berichten
8
Ik heb een HP 7730 slimline en omdat deze steeds trager werd heb ik middels de recovery tool windows vista opnieuw geinstalleerd. Het probleem nu is dat de computer nu steeds vastloopt. Het is niet in bepaalde programma's of handelingen maar volledig willekeurig. De enige optie die ik heb na het vastlopen is de PC uitzetten. Ik heb via de diagnosetool alle hardware getest en dat lijkt goed te zijn, vista is up to date en voor de zekerheid heb ik ook de videokaart drivers weer up to date gebracht. Ik heb ook de kast van de PC open geschroefd om te kijken of de koeling soms het probleem is maar ook die lijkt normaal te werken.

Als jullie mij kunnen helpen dan heel erg graag!
 
Kijk eens bij apparaatbeheer of daar geen uitroeptekentjes bij staan. Dit betekent dat de driver niet geinstaleerd is, dit kan de reden zijn van het vastlopen.

Ik heb een plaatje toegevoegd bij de bijlagen. Dit is hoe het er hoort uit te zien. De namen en items die erin staan kunnen verschillen.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    52,5 KB · Weergaven: 193
Krijg je een BSoD? (Blue screen of death) Zo ja wat staat daar in? (De foutcodes)
 
Wordt-ie niet te warm?

Je zou hem eens open kunnen maken; zit er veel stof dan zou dat zomaar de oorzaak kunnen zijn

Ron
 
open maken heb ik ook gedaan, zat wel wat stof in maar niet heel erg veel. Hij draait nu met de kast open, hij is nu nog niet vastgelopen. Ik snap er niets van. Had verwacht dat na het opnieuw installeren mijn pctje juist beter zou zijn, sneller en zo maar sneller is hij zeker niet geworden en met het vastlopen ook niet beter.....
 
krijg ook geen BSOD, het beeld staat vast waar ik op dat moment mee bezig ben en ik kan alleen maar de stroom er af halen
 
Lijkt toch of de GPU op de videokaart te warm wordt...
Check even de temperatuur met PCwizard, hier te downloaden...: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

En inspecteer nogmaals de koeler (en de eventuele fan) van je videokaart....
 
Die PC wizzard geeft aan dat mijn videokaart GFX Temp 64,7 graden is. Wat mag de temperatuur worden?
 
tijdens batllefield 2142 spelen 76 graden. Hoe warm mag dit worden?
 
Een graadje of 70 is geen probleem, boven de 100 wordt het echt een ramp, kijk maar:

0 - 30 graden = Niet mogenlijk
30 - 50 = Normaal
50 - 80 = Intensief gebruik (Gamen enz.)
80 - 100 = Te warm tot veel te warm
100 - 150 = Een echt ramp, ontploffings gevaar!!!
 
Help!!!!!!!!

Ik wordt helemaal gek van mijn PC, hij loopt echt om totaal onverklaarbare reden helemaal vast. Het lijkt niets met de koeling van doen te hebben...maar wat dan????

HELP!!
 
stof tussen koelblok en ventilator

Mijn PC liep ook steeds onverwacht vast. De tijd waarna hij vastliep werd steeds korter en bij zwaardere taken was het direct gebeurd. Het duurde ook altijd even voordat je de pc weer opnieuw kon opstarten. Ook nadat ik er al eens een hele bult stof uit had gezogen.

De kern van het probleem was echter dat het stof tussen de koelribben en de ventilator zat. Niet tussen de koelribben maar er bovenop. Als de koelribben verticaal lopen dan lag het stof er horizontaal boven op. Dit was zeer moeilijk te zien en weg te halen. Uiteindelijk heb ik de hele ventilator en het metalen koelblok weggehaald. De processor kwam toen ook mee omdat deze met speciale koelpasta aan het koelblok zit. Enthousiast als ik was begon ik te stofzuigen en vergat ik de processor. Een aantal koperen pinnetejes verbogen helaas. Deze heb ik weer recht kunnen buigen. Toen ik de ventilator van het koelblok los haalde zag ik een vilt laag van stof die de luchtstroom tegenhield richting processor. Nadat ik deze stof / vilt laag had verwijderd lukte het me gelukkig weer om de processor terug te plaatsen. De PC wou gelukkig ook weer normaal opstarten. Hierna was het probleem verholpen.

Wat ook nog wel eens wil helpen bij PC's die te warm worden; de kast van de pc open maken en er een grote kamer ventilator voor zetten. Dit doet een kameraad van mij altijd in de zomer wanneer het veel te heet wordt in zijn kamer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan