Probleem met pc opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazepro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Berichten
4
Hallo,

Een probleem heb ik als ik mijn computer opstart.
Er was hevige onweer en ik was niet thuis dus me zus heeft de stekker van mijn computer eruitgegtrokken, volgens mij stond me computer nog aan.
Ik heb een Fujitsu Siemens, Scaleo J.
Wanneer ik nu me computer opstart hoor je em heel even laden en laad ie alleen het eerste scherm wat ik altijd zie, op dat scherm staat onder anderen het merk van de computer en tab, del en nog niets, tot daar laad ie, hij laat niet verder.
Het toetsenbord, muis enzovoort werkt niet.
Ik had gelezen dat je eens alle usbs eruit moet doen en dan nog eens proberen je computer op te starten, dat heb ik gedaan en dan start me computer wel op, als die op is gestart doe ik weer alle usbs erin en kan ik em weer gebruiken, maar om dit de hele tijd zo te doen is best wel irritant dus weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.

Groeten
Hazepro
 
Probeer eens een vor een alle usb apparaten er terug in te steken.

Dus steek USB apparaat 1 in, als het werkt ku je weer een usb apparaat insteken. Tot wanneer het probleem zich weer voordoet. Dan kan het zijn dat er iets mis is met het USB apparaat.

Succes
 
Oke dus ik moet eerst 1 usb apparaat erin doen en me computer opstarten, als dat lukt moet ik em weer uit doen en nog een usb apparaat erin doen en opstarten enz?
 
Oke dus ik moet eerst 1 usb apparaat erin doen en me computer opstarten, als dat lukt moet ik em weer uit doen en nog een usb apparaat erin doen en opstarten enz?

Nee, de andere erin laten zitten, dus gewoon elke keer 1 toevoegen.

Als het opstarten dan niet lukt bij het inpluggen van een bepaald USB apparaat is dat apparaat dus het probleem.

Grtz
 
Ik heb 4 usb apparaten, een printer, een toetsenbord, een muis en een webcan.
Wanneer ik alle 4 de usb apparaten erin doe en me computer opstart dan start me computer niet verder als het beginbeeld die ik te zien krijg.
Als ik het toetsenbord, de muis en de webcan erin doe en me computer opstart dan start hij wel goed op.
Als me computer opgestart is en ik doe me printer er weer bij dan word hij wel gewoon verbonden, dus ik denk dat de printer het wel gewoon doet, maar de computer wil alleen opstarten zonder de usb van de printer...
 
Het is opgelost, als ik nu me computer opstart met de 4 usb apparaten start hij weer gewoon op, bedankt voor je hulp.:thumb:
 
Dat ligt denk ik aan dubbele cardreaders. Eén in de printer in combinatie met één in de kast.

Als de BIOS bootable devices checked, dan gaat hij door een of andere reden door de dubbele readers erg lang op timeouts zitten wachten. Als hij elk cardslot wil timeouten, dan zit je in totaal zo op een paar minuten.

Probleem/bug is ook op te lossen door USB-legacy support uit te schakelen, maar dat brengt weer andere dingen met zich mee. Sommige moederborden hebben een optie in de BIOS om USB storage devices tijdens het booten uit te schakelen.

Gr.J
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan