Red Uw Video's - Magix; Iemand ervaring?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervanhoof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Berichten
3
Ik heb sinds gisteren "Red Uw Video's" gekocht.
Alles ging vrij vlot in het begin.
Nu blijkt dat alle video-opnamen die zijn geimporteerd in het 'red uw video's'-prograamma niet synchroon lopen qua beeld en geluid.

Dit is best frustrerend na een boel uren videos overgezet te hebben.

Ik lees hier op de site dat je beeld en geluid weer synchroon krijgt door de analoge video-opnamen op te slaan als mpeg-bestand, dan zijn er geen problemen meer met het synchroon lopen van beeld en geluid.

Dit probeer ik dus ook, maar dan krijg ik hele andere problemen; de geimporteerde videopnamen 'stotteren', spelen snel af en nogal wat gekraak en geruis.

Voor de duidelijkheid; die laatste problemen liggen niet aan de VHS-cassette.

Kan iemand me nu simpel uitleggen hoe ik VHS-opnamen nu in goede afspeelbare bestanden op de pc kan zetten?

Alvast bij voorbaat dank.
 
Wel cru, die naam van dat programma.. Ze hadden een vooruitziende blik..:)

Oos, Ofwel Out of Sync komt omdat bij het digitaliseren van beeld en geluid deze 2 niet sync worden geregistreerd.. bij goedkope capture-kastjes/kaarten. En VHS wordt dan al gauw a-sync. Helaas vertelt geen enkele multimedia marketeer je dit.

Oplossing: Eigenlijk moet je oud videomateriaal capturen met kastjes die beeld en geluid synchroon kunnnen capturen. Hier worden vaak Grass Valley (Canopus) kastjes voor gebruikt, die werken via Firewire. Kosten vanaf €150,- Een andere, gratis mogelijkheid is om toch a-sync te capturen, en dan je geluid in een videobewerkingsprogramma met de hand te verschuiven, evt. moet je dan een paar keer knippen en opnieuw gelijk leggen.

Capturen in MPEG maakt hierbij niet uit. Het werkt wat sneller, maar als je de beelden nog wil bewerken, (zoals het verschuiven van geluid) kun je beter niet in MPEG opnemen. Door bewerken gaat de kwaliteit achteruit, en moet je extra lang wachten. Beter capture je met de DV-AVI codec (12 GB / uur viddeo)

Een andere mogelijkheid nog: Je zou je VHS recorder kunnen aansluiten op een DV camera met analoge ingangen. Die camera zorgt dan voor de sync tussen beeld en geluid, en die 2 kun je dan digitaal naar je PC overzetten via Firewire.
 
ook nog een mogelijkheid is het aansluiten van de vhs-recorder op een dvd-recorder.
als je de films niet wil bewerken ben je gelijk klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan