Video Capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

fb2035

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
15
Hallo,

In mijn ouderlijk huis heb ik satelliet tv. Aangezien ik doordeweeks altijd in mijn studentenhuis zit wil ik daar ook tv kunnen kijken.

Is er een mogelijkheid dat ik de tv-kanalen die ik in mijn ouderlijk huis kan kijken ook via bijv. het internet ook op mijn laptopje in het studentenhuisje kan bekijken? Dus kan ik mijn beeld op tv streamen via internet?

Voor mij is het wel belangrijk dat ik alleen de uitzending kan bekijken. Dus ik wil niet dat er ook andere mensen via het internet onze kanalen gaan bekijken, dan krijg ik volgens mij alleen maar moeilijkheden met een te traag beeld etc.

Ik heb ergens gehoord dat je daarvoor een Capture card nodig hebt, maar ik wou het natuurlijk aan de echte kenners, jullie dus, vragen voor de beste optie..
 
Gaat niet werken: Je hebt minstens 2 Mbit snelheid nodig voor een video-kanaal (die nog gecomprimeerd is ook, zover ik weet). Dat is dus de minimale uploadsnelheid vanuit het huis van je ouders.

Dus, tenzij iemand anders er een andere mening op na houdt lijkt me jouw idee onmogelijk te realiseren.

Tijs.
 
Gaat niet werken: Je hebt minstens 2 Mbit snelheid nodig voor een video-kanaal (die nog gecomprimeerd is ook, zover ik weet). Dat is dus de minimale uploadsnelheid vanuit het huis van je ouders.

Dus, tenzij iemand anders er een andere mening op na houdt lijkt me jouw idee onmogelijk te realiseren.

Tijs.

Onze internetsnelheid is 20 Mbit hier bij mijn ouders...
 
Dat is de downloadsnelheid. Er moet vanuit het huis van je ouders gestreamd worden, en dus moet de uploadsnelheid minstens 2 MBit /s zijn. Ik heb "upload" in mijn vorige posting niet voor niets dikgedrukt....

Tijs.
 
Dat is de downloadsnelheid. Er moet vanuit het huis van je ouders gestreamd worden, en dus moet de uploadsnelheid minstens 2 MBit /s zijn. Ik heb "upload" in mijn vorige posting niet voor niets dikgedrukt....

Tijs.

Hoe kan ik dan zo 'n hoge uploadsnelheid krijgen...

Uit het feit dat u al beweert dat het niet gaat lukken, ben ik bang dat het niet mogelijk is om zon hoge uploadsnelheid te halen of ligt het anders?
 
Je zegt het goed: Grote uploadsnelheden zijn niet te krijgen bij een ADSL abonnement, waar de nadruk namelijk op downloaden ligt en niet bij uploaden.

Nog even afgezien van minimaal 2 Mbit uploadsnelheid moet er dus bij je ouders een pc dag en nacht aanstaan, in staat zijn om video te capturen en te streamen. Hiervoor heb je een redelijk sterke computer nodig, dus (afgezien van evt. aanschafkosten) een hoge stroomrekening.

Nogmaals: Dit is zoals ik het zie. Misschien zijn er anderen die een ander inzicht hebben, dus sluit deze discussiedraad nog niet af.

Tijs.
 
Je zegt het goed: Grote uploadsnelheden zijn niet te krijgen bij een ADSL abonnement, waar de nadruk namelijk op downloaden ligt en niet bij uploaden.

Nog even afgezien van minimaal 2 Mbit uploadsnelheid moet er dus bij je ouders een pc dag en nacht aanstaan, in staat zijn om video te capturen en te streamen. Hiervoor heb je een redelijk sterke computer nodig, dus (afgezien van evt. aanschafkosten) een hoge stroomrekening.

Nogmaals: Dit is zoals ik het zie. Misschien zijn er anderen die een ander inzicht hebben, dus sluit deze discussiedraad nog niet af.

Tijs.

De pc van mijn ouders hoeft niet dag en nacht aan te staan, want ik wil graag voetbalwedstrijden kunnen kijken.. Dus alleen tijdens belangrijke voetbalwedstrijden is al genoeg..

Ik kom er net trouwens achter dat onze uploadsnelheid 1 Mbit is ongeveer..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan