Notebook zonder cd-rom drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

xroelx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Berichten
3
Hoi,

ik heb een notebook gekocht de Samsung NC10 KB02NL. hier zit geen cd-rom drive in. nu wil ik met mijn andere laptop een Acer Aspire 3000 met een LAN kabel verbinding maken met deze laptop om zo gegevens over te zetten, maar tot mijn spijt krijg ik de melding als ik de kabel in beide apparaten heb ingestoken de volgende melding:
Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

kan iemand mij helpen hoe ik toch gegevens over kan zetten of programma's kan installeren op mijn nieuwe notebook.

alvast bedankt voor jullie eventuele reactie.
 
Als je een directe verbinding met een (utp)kabel tussen twee pc's wilt maken (dus twee netwerkkaarten direct met elkaar verbinden) heb je daarvoor een zogenaamde "crossed" kabel nodig.... mogelijk gaat het daarom mis.....
 
Ik neem aan dat beiden een USB aansluiting hebben. Makkelijkste is om data via USB memory-stick over te brengen.
Wil je tóch met een netwerkkabel aan de slag, dan heb je 3 mogelijkheden:
1. Je sluit beiden bedraad aan een (draadloze of bedrade) router die je thuis aan hebt staan. De router geeft beide apparaten automatisch een ip-adres.
2. Je sluit beiden bedraad aan een switch. Je stelt vaste ip-adressen in, bijv. 192.168.1.10 op laptop 1 en 192.168.1.20 op laptop 2.
3. Je sluit ze beiden bedraad aan via een cross-kabel rechtstreeks aan elkaar. Je stelt vaste ip-adressen in, bijv. 192.168.1.10 op laptop 1 en 192.168.1.20 op laptop 2.

Let erop dat je (zodra je klaar bent) de laptops weer op Automatisch een ip-adres verkrijgen zet (opties 2 en 3).

Succes,

Tijs.
 
volgend probleem

Hoi,

ik heb eea geprobeerd en ben nu al wat verder. heb sommige mappen gedeeld en deze staan nu bij netwerklocaties. nu heb ik ook mijn cd-rom drive gedeeld, omdat op mijn nieuwe laptop geen cdrom drive zit. de E drive staat er dus nu ook bij maar als ik vanuit mijn nieuwe laptop de E drive wil openen krijg ik de volgende melding:

\\********* is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server op als u wit weten of u toegangsmachtigingen hebt.

toegang geweigerd.


waarom kan ik hier deze map niet openen? ik hoop dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven.

alvast bedankt!!
 
Hangt er een beetje vanaf welk besturingssysteem de Acer laptop draait (waar je nu o.a. die CD-rom speler op deelt).
Heeft die XP Home, dan zou er geen probleem mogen zijn (behalve als de Windows firewall en/of een ander firewall programma roet in het eten gooit).
Heeft die XP Professional, dan zou je eerst Simpel delen aan moeten zetten:
Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave -> Zet aan: Simpel delen van bestanden en mappen (Aanbevolen) -> Druk op Ok.
In Vista is het nog weer uitgebreider, maar hopelijk heb je dat niet op de Acer laptop.

EDIT: Als je probleem alleen de E: schijf betreft, dan moet je wel eerst een data CD-rom erin stoppen...

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
netwerklocaties machtiging

Hoi Tijs,

heb ik zover ik kan zien alle firewalls uitgeschakeld op beide laptops. hij geeft nog steeds dezelfde melding, op beide systemen zit XP Home edition. wat zou nog meer het probleem kunnen zijn??

ik hoor graag van je alvast bedankt

gr. Roel
 
Deel ook eens op de laptop die géén cd-rom heeft een map, en probeer daar eens in te kijken vanaf de Acer laptop.

Verder kun je kijken naar:
Start -> Help en ondersteuning -> "Netwerken en het web" ->
a. Thuisnetwerken en kleine bedrijfsnetwerken
b. Bestanden, printers en andere bronnen delen
c. Netwerk- of webproblemen oplossen
d. Onder Netwerk:
1. Netwerkverbindingen controleren
2. Een netwerkprobleem oplossen

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan