tulpaansluiting van pc gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GangsterD

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Berichten
17
Hallo allemaal.

Ik heb mijn platenspeler met behulp van een 'rood/wit tulpaansluiting' aangesloten om mijn mini-stereo. Die mini-stereo heb ik met behulp van een 'rood/wit tulpaansluiting' aangesloten op de 'rood/wit tulpaansluiting' van mijn desktop.

Nu wil ik het aux geluid opnemen. Daarvoor gebruik ik nero wave editor. Het neemt echter geen geluid 'waar'.

Bij apparaatinstellingen zijn dit mijn keuzes:
no9bfd.jpg


Bij geen van de drie keuzes kan ik geluid ontvangen

Wat doe ik fout?

alvast bedankt voor een eventueel antwoord
 
een draaitafel heeft voor-versterking nodig d.m.v. een mengtafel / uitgang koptelefoon [niet te ver opendraaien anders blaas je de boel op]

de juiste opstelling is : draaitafel via
tulp in mengtafel of mini stereo steken

uitgang mengtafel [ = lijn uitgang] op de line in van de pc geluidskaart

via koptelefoon uitgang [ volume knop LAAG zetten] [ is ook lijn uitgang] op de line in van de pc geluidskaart

via een opname / record programma [ zoals logic audio ] wordt dit nu een audio file.

zorg er voor dat in de mixer van de pc de knoppen wel open staan
__________________
 
Ik denk dat de rood-witte bussen aan de PC kant de uitgangen zijn. De ingang is vaak alleen in minijack uitgevoerd, vindt je aan de achterkant vd PC en zijn vaak blauw. Er staat soms 'line in' bij. Je hebt dan een verloop kabeltje van '2x tulp naar 1x stereo minijack mannetje' nodig.
 
Ik denk dat de rood-witte bussen aan de PC kant de uitgangen zijn. De ingang is vaak alleen in minijack uitgevoerd, vindt je aan de achterkant vd PC en zijn vaak blauw. Er staat soms 'line in' bij. Je hebt dan een verloop kabeltje van '2x tulp naar 1x stereo minijack mannetje' nodig.

Nee er staat duidelijk bij dat het de tulpingangen 'Aux IN' zijn
 
aux [ =auxiliary ] is een kanaal op een audio-apparaat waarop audio-apparaten, zoals luidsprekers en dvd-spelers, op aangesloten kan worden.

het is een IN of UIT gang

als ingang is het een lijn ingang [ dient voor versterkt te zijn]

een draaitafel wordt niet voor versterkt en dient derhalve op een phono ingang aangesloten te worden...
 
Platenspelers hebben meestal geen eigen ingebouwde voorversterker en moeten altijd op de Phono ingang van je versterker. Het signaal ervan is zo zwak dat het eerst (RIAA) gecorrigeerd moet worden. Lees dit ook even.

Een PC heeft vrijwel nooit een Phono ingang.
 
GangsterD heeft het over een 'mini-stereo' die tussen draaitafel en geluidskaart zit. Die vertaald het phono signaal naar een lijn-signaal. Maar er moet dus wel een phono ingang op die ministereo zitten. Via een 'rec out' of 'tape out' sluit je 'm aan op de geluidskaart.

Die AUX-In poorten, die zitten aan de voorkant? Je zou de kast eens moeten openen. Het zou goed kunnen dat het 'lege' poorten zijn, die niet verbonden zijn met moederbord of geluidskaart.
 
Laatst bewerkt:
jongens bedankt voor jullie hulp maar ik heb het probleem al opgelost. ik gebruik gewoon een 3.5 mm naar 3.5 mm naar de microfoon ingang

dit topic kan gesloten worden;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan