Internet op laptop (niet draadloos!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Ik zit sinds dit weekend op kamers in Leeuwarden, en heb nu een probleem. Er is hier geen draadloos netwerk, maar het gaat gewoon via kabeltjes. Als ik die stekker in mijn laptop duw gebeurt er helemaal niks. Mijn laptop is een fujitsu siemens esprimo mobile, netwerkkaart is atheros 5007eg en het type internet is adsl. Hoe maak ik nu verbinding met internet?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

1. De netwerkkaart is mogelijk uitgeschakeld
2. Het andere eind van de netwerkkabel is nergens mee verbonden ......
 
1. De netwerkkaart staat aan.
2. De kabel is goed aangesloten, de pc die er naast staat kan wel gewoon op internet.
 
Werkt die kabel ook in jouw laptop? (van de pc ernaast)

Dien je een ipadres te krijgen of moet het handmatig ingevoerd worden?
 
nee mijn laptop reageert nergens op. En hoe bedoel je met ipadres invoeren?
 
Krijg je van de router een ipadres of moet je het ipadres etc handmatig invoeren? Dat zullen de andere bewoners wel weten.
 
Vista:

Startknop
rechtsklikken op 'Netwerk' en eigenschappen klikken
Links in menu 'Netwerkverbindingen' aanklikken
rechtsklikken op icoon 'Lanverbinding'
Klikken op 'Internetprotocol' versie 4
Klikken op de knop 'Eigenschappen'
Controleren of op beide tabbladen alle drie de instellingen op 'Automatisch ....' staan
Klik op de knop 'Geavanceerd'
En kijk of DHCP is ingeschakeld

Als het dan nog niet werkt, kan je op de pc kijken welke instellingen daar staan onder 'Internetprotocol' (zie vraag M@rio)
 
Laatst bewerkt:
Staat je netwerkkaart wellicht niet op uitgeschakeld?
 
nee hij staat niet uitgeschakeld, maar als ik bij apparaatbeheer kom dan staat er bij overige apparaten een ethernet controller? heb de kabel er nog steeds in zitten.
 
Staat er bij apparaatbeheer een uitroep- of vraagteken?
 
Staat je netwerkkaart wellicht niet op uitgeschakeld?

Ja, dat had ik ook al gevraagd .... maar hij zou 'aan' staan.
Als er geen lan-verbinding wordt aangegeven lijkt me dat hoogst onwaarschijnlijk.

Vista:

Klik rechts op Computer (op bureaublad of in startmenu) en vervolgens op 'Eigenschappen'
Klik links in't menu op 'Apparaatbeheer'
Klik op plusje voor 'Netwerkadapters'
Klik rechts op de Atheros netwerkkaart en kijk of er staat 'Inschakelen' klik daarop.
Staat er al 'Uitschakelen' dan is 't ie inderdaad ingeschakelen .......:(

Erratum: die Atheros is niet je vaste netwerkkaart, maar de draadloze.
Je moet dus bij de 'andere' netwerkkaart kijken (mogelijk iets van Realtek ......)
 
Laatst bewerkt:
die atheros is idd een draadloze netwerkkaart, is daar verschil in dan? en die andere netwerkkaart staat geen naam bij. Hoe kan ik zien wat voor netwerkkaart dat is?

Als ik via PC wizard kijk dan staat er 2x Netwerkkaart, 1x Netwerkkaart: Silicon Integrated Systems en 1x die Atheros. Maar verder geen type ofzo van die Silicon Integrated Systems.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gedachte is nu dat die andere netwerkkaart (niet die atheros) geinstalleerd moet worden. Maar hoe kom ik er achter wat voor netwerkkaart het precies is? want anders kan ik de goede drivers niet installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan