Bewegende afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick1995

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
35
Kun je met een programma van een bewegende afbeelding alle delen zien zodat je er dingen in kunt veranderen?
Of is er een manier voor een deel van een bewegende afbeelding te kopiëren naar een andere afbeelding?
 
Kun je met een programma van een bewegende afbeelding alle delen zien zodat je er dingen in kunt veranderen?
Of is er een manier voor een deel van een bewegende afbeelding te kopiëren naar een andere afbeelding?
Je bedoelt een animatie denk ik, die bestaat uit verschillende beelden.
Met het programma Gimp kun je van een animatie alle delen bekijken en elk ervan bewerken.
 
als het een..

een aninmatie bestaat uit frames en die zijn weer opgebouwd uit plaatjes enzo... die kan je niet veranderen alleen als je het originele bestand hebt! ik weet neit precies wat het is Gif-animatded, mpeg-movie of misschien een swf of flv??
 
een aninmatie bestaat uit frames en die zijn weer opgebouwd uit plaatjes enzo... die kan je niet veranderen alleen als je het originele bestand hebt! ik weet neit precies wat het is Gif-animatded, mpeg-movie of misschien een swf of flv??
In Gimp hebben ze .gif extensie, ik denk dat het gewoon standaard Gif-animaties zijn.
Verder heb ik paar keer gewoon animaties van internet geplukt en kon ze met Gimp openen in frames (in gimp heten ze 'lagen'). Je kon dan per frame/laag het bewerken als je wilde.
 
af

als je lagen wilt bewerken is fireworks wel wat voor jouw als je ingewikkeldere animatie wil maken raad ik je Flash aan!
 
ere

hmm gimp is dat gratis? het lijkt een beetje op phoshop en illustartor door elkaar!
 
hmm gimp is dat gratis? het lijkt een beetje op phoshop en illustartor door elkaar!

Het is gratis.
Voor duidelijkheid laat ik effe zien;
Hier is een animatie als voorbeeld:
http://members.lycos.nl/ozkingdom/photoalbum1.html
Daar is een superMario-animatie.
Die sla je op als Afbeelding opslaan als (R-muisklikken).

Daarna open je het met gimp.
In Gimps menubalk ga je via Dialogen naar Lagen.

1aw03.jpg


Als je op een frame van de animatie gaat geeft gimp dat met blauwe balk aan.

14trmd.jpg



Daarna ga je naar beeld waar die afbeelding zit. Je kan het kopieren en bv in MSPaint of andere tekenprogramma bewerken (in Gimp kan het ook, maar dan weer van alles uitdokteren).
opm: als je na bewerken het via gimp opslaat, dan Opslaan als animatie.

Als voorbeeld heb ik in een van de frames wat simpels getekend, resultaat ziet zo uit:
j635z7.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan