MP-3 album aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

letsdoit

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
63
Hallo allemaal,

In window maak ik een map aan.
IN deze map zet ik losse mp-3 bestanden.
De MP-3 speler geeft de mapnaam niet als album weer.
Ik kan dus de mp-3 's in deze map niet separaat afspelen.

Weet weet raad?

Groetjes
Johan
 
Je geeft erg weinig informatie.
Zo vertel je niet of de speler andere mappen wél weergeeft en / of dit altijd goed heeft gedaan. In dat geval is het ook wel weer handig om te weten wat er dan aan die andere mappen anders was / is dan aan de huidige 'probleemmap.
 
Hoi Pasja,

Als ik een cd rip naar mp-3, zet ik de bestanden in een map op mijn pc met dezelfde naam als de cd. als ik deze map naar de mp-3 speler overzet, wordt deze map weergegeven onder "albums".
Als ik nummers of geluiden van verschillende cd's of van internet op mijn pc in een windows map met een willekeurige naam zet, wordt deze map niet weergegeven onder "albums". Wel staan ze los vermeld bij "alle songs".
Blijkbaar zit er verborgen info bij de nummers, waardoor als ze van 1 cd zijn deze wel onder de naam van de cd in "albums" worden weergegeven en is de weergegeven naam van het album niet die van de windowsmap, maar die van de cd)

Er is dus verschil tussen een album en een windowsmap.

Wat ik graag wil is willekeurige nummers (die ik een zelfgekozen naam geef) in een windowsmap plaatsen met een willekeurige naam en vervolgens alleen die nummers in de mp-3 speler af kunnen spelen.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Groeten
Johan.

Blijkbaar moet ik eer dan op een of andere manier een album van kunnen maken?
 
Laatst bewerkt:
Die info ligt besloten in de MP3-tag, zoek maar eens een gratis mp3 tag editor, dan kan je daarmee je liedjes voorzien van albumnaam, afbeelding et cetera die dan in je speler getoond wordt.
 
Hoi Joe,

Bedankt voor de tip.

Heb MP3 Tag V2.44 gebruikt.

Getest met 1 map
Alle nummers in deze map dezelfde albumnaam gegeven en rest niet ingevuld.
Geexporteerd naar mobile telefoon met mp3 speler en micro cd kaart.
Kwam niet als album zichtbaar.
Daarna ook alle nummers dezelfde titel gegeven (als albumnaam).
Had ook geen effect.
De nummers in de map hebben nu een MP3 tag (allemaal dezelfde), dezelfde album naar en dezelfde titel.
Ze zijn als bestandsnaam te zien in "al tracks" maar niet in een album

Nog ideeën?

Groeten
Johan.
 
Welke TAG versie heb je ingesteld bij je editor?
Je hebt mp3 tags in verschillende versies, ID3v1 tot ID3v2 et cetera
 
Onder tag staat vermeld: ID3v2.3(ID3v1 ID3v2.3)
Deze heb ik niet ingesteld, maar is vanzelf toegekend.

Groet Johan
 
Ik raak door mijn opties heen, van een mobiele telefoon als speler ken ik te weinig. :confused:
 
Hoi Joe,

Vraag me niet waarom, maar nu staat het album er wel in.
Heb al meer gemerkt dat het soms even duurt voordat de albums te zien zijn, na aansluiten op de pc: dat moet je uit het menu en er later weer in, maar deze duurde wel erg lang blijkbaar.
Je raad was dus zeer waardevol!
Harstikke bedankt!!!!
Prachtige site is dit.

Groeten Johan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan