Western Digital World Book (blue rings)

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
252
Hallo ik heb in mijn netwerk een Western Digital World Book (blue rings) netwerk harde schijf gehangen.
de schijf heeft een ip adres gekregen. ik kan van mijn computer het ip adres opvragen, waar ik dan instellingen kan veranderen aan de schijf.
Het rare is sommige users kunnen de landisk openen andere users niet.
Nochtans heb ik account "iedereen" gebuirkt om rechten te geven tot toegang tot de schijf.
Het rare is ook in netwerkomgeving zie ik staan landisk1 maar als ik ze open krijg ik een melding dat ik niet kan openen.
Andere users op hetzelfde netwerk kunnen dit wel.

Waar moet ik het probleem zoeken?

Dank u voor de hulp
 
Met de reden waarom je die foutmelding krijgt kan ik je niet helpen, maar wel met je vraag over ip-adres van de WorldBook:
Log in op je router, en ga op zoek naar iets wat DHCP Table of DHCP Leases of iets dergelijks heet. Daar staan alle pc's/laptops/schijven etc. die een ip-adres hebben gevraagd aan de router, dus daar moet de WorldBook ook ergens tussen staan met daarnaast welk ip-adres is toegewezen aan de WorldBook.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
in bijlage de foutmelding met een screenshot van het bewijs dat landisk 1 wel degelijk te zien is maar niet te openen is.
waar moet ik de fout zoeken
 

Bijlagen

  • screenshot landisk1.JPG
    screenshot landisk1.JPG
    72,3 KB · Weergaven: 26
Begin met basiszaken (vanaf de probleemcomputer):
1. Ping naar Landisk1: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping landisk1
Noteer ook meteen het ip-adres dat voor Landisk1 wordt gevonden
2. Probeer Start -> Uitvoeren -> \\ip_adres_van_stap_1
3. Kijk wat er bij de andere computers in je netwerk gebeurt als je stappen 1. en 2. doet. Kijk ook na of de voor Landisk1 gevonden ip-adressen hetzelfde zijn als wat je op de 'probleemcomputer' als ip-adres van Landisk1 had genoteerd.
4. Als ik het goed zie draait op de 'probleemcomputer' XP. Kijk of de installate van de LLTD patch lukt en uitkomst biedt: link
Als voorwaarde voor de installatie is dat SP2 of SP3 voor XP al geïnstalleerd zijn. Dus installeer 1 van die 2 eerst als dat nog niet gebeurd was.
SP2 voor XP NL (32-bits versie)
SP3 voor XP NL (32-bits versie)


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de hulp , ik draai op windows XP prof versie 2002 service pack 3, zijn deze downloads dan nodig?
 
bedankt voor de hulp , ik draai op windows XP prof versie 2002 service pack 3, zijn deze downloads dan nodig?

Ik dacht van niet, maar probeer het toch te installeren. Is het niet nodig, dan krijg je daar een melding over bij de installatie, en wordt de update verder niet geïnstalleerd.

Overigens was het misschien handig geweest als je alvast de uitkomsten/bevindingen van stap 1. t/m 3. had vermeld.

Tijs.
 
uiteraard zal ik dit doen, ik kan dit pas morgen doen aangezien ik dan op het bedrijfsnetwerk zit, ik laat je zeker de bevindingen weten
 
Ik merk zojuist dat de LLTD update voor SP2 pc's en SP3 pc's verschillend is:
Kijk hier voor de SP3 variant, die je moet aanvragen bij Microsoft. Van de SP2 variant heb je de link al van.

Maak voor de zekerheid een Herstelpunt op de pc vóórdat je de hotfix installeert en verwijder (voorlopig) de deïnstallatie bestanden ervan niet totdat je er resultaat mee geboekt hebt.

Tijs.
 
klopt ik krijg de melding bij je patch vr SP 2 dat dit niet geinstalleerd hoeft te worden, ik zal de SP 3 versie moeten installeren

bedankt voor de hulp
 
pingen naar "landisk1" op de probleemcomputer lukt niet

boodschap dat ik krijg is:ping-aanvraag kan host landisk1 niet vinden. Controleer de naam en probeer het
opnieuw.

pingen naar "landisk1" op een andere computer in het netwerk lukt wel

ik krijg een ip adres 10.253.106.19

pingen naar dit ip adres op de probleemcomputer lukt ook

bedankt voor de hulp
 
bedankt voor de hulp, de it man heeft het ip / naam in de dns gezet, nu kan iedereen op de landisk1

groeten vanuit België
 
Blijft interessant waarom de naam Landisk1 dan wel verscheen in je Netwerkomgeving. Vandaar de ping- en verbindingstests met het ip-adres van de Landisk1 (die je dus kon opvragen bij de router, zie eerdere posting).

Nou ja, als het nu werkt is het ook goed, natuurlijk! :)

Graag gedaan als het gaat om mijn ondersteuning.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan