• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

5 tegen 5 in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
135
Voor een bruiloft hebben we een variant op het spel 5 tegen 5 bedacht (3 tegen 3)

Het bruidspaar moet (met twee uitgekozen medespelers) 3 vragen beantwoorden.

Er zijn 3 goede antwoorden, antwoord x, y z. Totaal per vraag kunnen maximaal 6 antwoorden gegeven worden. (team a is aan de beurt; goed, fout, fout, goed, fout -> team b mag laatste antwoord geven en is dus goed of fout.

Ik heb in een verborgen kolom de juiste antwoorden staan, en in een andere kolom de plaatsten waar de antwoordpogingen ingevuld kunnen worden. in deze zelfde kolom staan ook de cellen waar de juiste antwoorden getoond worden als de antwoordpoging overeenkomt met een van de juiste antwoorden.

Probleem: hoe kan ik bij elke antwoord poging het ingevulde antwoord laten controleren in het lijstje met goede antwoorden, en het laten invullen op de juiste plek als deze juist is, en een kruis laten verschijnen wanneer het onjuist is.
(het kruis laten verschijnen lukt me wel, maar de rest....)
Heb wel een een vermoeden dat het een geneste formule moet zijn met ALS() OF() EN() en VERT.ZOEKEN. Maar wellicht heeft iemand een andere ingeving.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 317
  • test.xls
    22 KB · Weergaven: 189
Laatst bewerkt:
Beste Paradoxx ;)

Kan je soms je bestandje hier toevoegen ?

Zie ook bestandje.
Kolom K dan verbergen en het bestandje beveiligen.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Vraag en antwoord.xls
    17 KB · Weergaven: 238
Laatst bewerkt:
zoiets misschien
 

Bijlagen

  • test(1).xls
    29 KB · Weergaven: 154
Bedankt cow, dit is al een heel eind in de goede richting. Ik hoef nu alleen idd even die kruizen te doen,.. en dan het blad 3x kopieren...

Thnx.
 
Beste Paradoxx ;)

Ben je er al uitgeraakt met je kruisjes ?

Anders hier het bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • test (danny147).xls
    47 KB · Weergaven: 196
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan