audio bestand; beeld (Powerpoint-pres.) toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een geluidsopname op CD (*.cda) waaraan ik een Powerpoint-presentatie wil toevoegen die wordt afgespeeld synchroon met het geluid in de audio.
Het geheel moet op een zelfstartende DVD komen.
Wat is de meest verstandige/handige werkwijze?
 
Ik ken niet zoveel van Powerpoint, maar je moet die CD eerst in je presentatie zien te krijgen. Misschien kan dat direkt met Powerpoint, anders moet het CD bestand eerst worden omgezet naar een .wav bestand. Dat kun je zeker in PP importeren.

Over die DVD: Hoe wordt die afgespeeld, met een 'huiskamer'-DVD speler/TV of op een computer?
 
Ik heb het CD-audiobestand inderdaad eerst omgezet naar MP3, maar ik had net zo goed voor WAV kunnen kiezen.

De DVD zal worden afgespeeld op verschillende apparatuur, bij de ene persoon een computer, bij de andere een simpele DVD-speler.

Inmiddels heb ik het - dankzij diverse tips - met Windows Movie Maker gemaakt.
 
Het verdere trajekt naar DVD lukt ook? Onder Vista kan het eenvoudig en gratis met Windows DVD maker. Onder XP werkt het iets anders.
 
Het verdere trajekt naar DVD lukt ook? Onder Vista kan het eenvoudig en gratis met Windows DVD maker. Onder XP werkt het iets anders.

Ik heb de film tot nu toe online gezet, op DVD was ik nog niet aan toe gekomen. Ik werk hier met XP, maar evt. kan ik ook een Vista-laptop er bij nemen.
Als ik er niet uitkom, meld ik me weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan