Geluid van avi verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Ergens (in 2007) vind ik hierover:

"Je zou het audiospoor uit het WMV-bestand moeten halen (VirtualDub kan dat bij AVI- en MPG-bestanden, of het met WMV-bestanden lukt weet ik niet zeker). Dat audiobestand kun je dan in bijvoorbeeld Audacity proberen te versterken, maar het gevaar is groot, dat je dan ook geruis en andere bijgeluiden versterkt. Daarna moet je het audio- en videobestand weer met elkaar encoderen tot een nieuw WMV-, AVI- of MPG-bestand."

Maar hoe gaat dit precies?

Met Virtual Dub heb ik van het geluid wel een wav bestand, maar het geluid is niet uit de Avi.
En hoe gaat het encoderen (samenvoegen beeld en geluid?).
 
Het geluid zal ook niet uit de avi gaan. De losse geluidstrack geeft je alleen de gelegenheid deze in bijv. Audacity te bewerken. Hierna importeer je de bewerkte track en de avi in videobewerkings-software, en zet je de 'nieuwe' track precies onder de oude. Dan delete je die oude track, of breng je het volume ervan naar 0 (mute), en encodeer je de avi opnieuw. Het videobewerken kan misschien met Virtualdub, maar ik weet niet hoe, ik ken dat programma niet echt..
Het kan zeker met software als Pinnacle Studio, Sony Vegas of Adobe Premiere. Maar dit soort programma's willen nog wel eens moeilijk doen bij het importeren van AVI als het een DIVX of XVID is.
 
Het geluid zal ook niet uit de avi gaan. De losse geluidstrack geeft je alleen de gelegenheid deze in bijv. Audacity te bewerken. Hierna importeer je de bewerkte track en de avi in videobewerkings-software, en zet je de 'nieuwe' track precies onder de oude. Dan delete je die oude track, of breng je het volume ervan naar 0 (mute), en encodeer je de avi opnieuw. Het videobewerken kan misschien met Virtualdub, maar ik weet niet hoe, ik ken dat programma niet echt..
Het kan zeker met software als Pinnacle Studio, Sony Vegas of Adobe Premiere. Maar dit soort programma's willen nog wel eens moeilijk doen bij het importeren van AVI als het een DIVX of XVID is.

Avi is zo ver ik weet DIVX/XVID, maar dit terzijde.
Inmiddels heb ik middels VirtualDubMod een Avi zonder geluid en een apart wav bestand.
Met genoemde software kun je video en audio ook weer samenvoegen.
Deze info kreeg ik van het DivX forum, maar ik wil eerst kijken of ik het wav bestand kan oppoetsen en welke software dit het beste doet.

Hartelijk dank voor het reageren.
 
Avi is zo ver ik weet DIVX/XVID, maar dit terzijde.
Inmiddels heb ik middels VirtualDubMod een Avi zonder geluid en een apart wav bestand.
Met genoemde software kun je video en audio ook weer samenvoegen.
Deze info kreeg ik van het DivX forum, maar ik wil eerst kijken of ik het wav bestand kan oppoetsen en welke software dit het beste doet.

Hartelijk dank voor het reageren.

Voor de bewerking van het geluid, vind ik het gratis FreeAudioEditor het prettigste.
Ik ben ieder geval weer iets wijzer geworden, maar de "verbeteringen" gaven niet het gewenste resultaat.
Alle vingeroefeningen heb ik naar de prullenbak verwezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan