Call of Duty 5 server opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randolf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Berichten
1
Dag beste mensen,

Ik probeer al enkele dagen een Call of Duty 5 server op te zetten. Ik heb deze tutorial tot op de laatste punt opgevolgd, maar mijn server is niet te bereiken voor mensen van buitenaf. Deze mensen krijgen van mij de public ip die ik zie op http://whatismyipaddress.com/. Helaas krijgen zij iedere keer als ze willen joinen de foutmelding 'server connection timed out'. Het gekke is, als ik in de server.cfg (het tekstbestandje waar de instellingen van mijn server staan) mijn public ip invoer, deze naar mijn idee niet wordt gebruikt. Als ik mijn eigen server join (met mijn interne ip, zoals het hoort volgens de tut) staat er ook dat die server gehost is op mijn interne ip. Maar als ik in de command line van mijn snelkoppeling +set net_ip *mijn public ip* zet, gebruikt hij de public ip overduidelijk wel. Ik kan dan namelijk mijn eigen server niet eens bereiken. Niet met mijn public ip (wat in principe normaal is), maar ook niet met mijn interne ip. Iemand énig idee wat ik hieraan moet doen? Zelf word ik redelijk hopeloos.
(De juiste poorten staan open, gecheckt met PFPortchecker. Ik heb 28960, 20800, 20810 en 28964 openstaan. Die laatste omdat ik daarop mijn server host.)

Specs:
OS: Windows Vista Premium
Router: Thomson SpeedTouch 780
ADSL van KPN. (InternetPlusBellen)

Eventueel nog van belang:
Volgens mij (maar dit wordt een terrein waar ik weinig verstand van heb) heb ik een NAT router, met maar 1 public ip. Nou las ik ergens dat je je public ip aan je interne ip kunt koppelen, en dat hij dan wel van buitenaf bereikbaar is. Maar wat is het gevaar hiervan? Blijven er dan weinig barrières over tegen vuiligheid van internet? En ik heb meerdere pc's aan dit netwerk hangen, die hebben dat publieke ip adres toch ook nodig?

Ik hoop dat er mensen zijn die met dit verhaal wat kunnen, alvast bedankt voor de hulp! (Gewoon zeggen, dit gaat niet werken, mag ook. :p)

Edit: Het werkt, dus dit topic is overbodig. Voor mensen die geïnteresseerd zijn: ik heb een volledige reinstall uitgevoerd, alle stappen van de tutorial nog eens gedaan, de poorten dichtgezet en weer open, de router aan en uit gehad, de pc opnieuw opgestart en de poorten nog eens gecheckt. Vervolgens mijn interne ip aan favorieten van xfire toegevoegd en voilà, iedereen kon joinen. (Mensen van buitenaf met mijn public ip.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan