Netwerkcontroller onbekend na formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Berichten
4
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag.

Ik heb een Acer S285 (Power serie) pc met Windows XP. Gisteren heb ik de harde schijf geformatteerd en Windowx XP opnieuw geïnstalleerd. Inmiddels werkt alles weer, behalve de netwerkcontroller. Bij apparaatbeheer staat het befaamde gele vraagteken.
Via internet heb ik gezocht naar de drivers en deze opnieuw proberen te installeren, maar helaas zonder resultaat (na installatie drivers werkt het nog steeds niet en ik ga ervan uit de juiste drivers geïnstalleerd te hebben). Probleem is nu dus dat ik geen verbinding kan maken met het internet met deze pc.

Wie weet raad?

MOBO: ECS 661 FX-M Deluxe V1.2a
SiS 965 Chipset
Directe verbinding via kabelinternet (UPC)

Via Everest vind ik het volgende:
Apparaateigenschappen:
Netwerkcontroller
PCI\VEN_1814&DEV_0302&SUBSYS_3C091186&REV_00
PCI-bus 0, apparaat 10, functie 0
Netwerkcontroller (NoDB)

IRQ 10
Geheugen E1100000-E1107FFF

Alvast bedankt!!

Martin
 
Al je drivers zijn te vinden op de website van de fabrikant van de pc.

Wel je chipset geinstalleerd?
 
Update Windows tot en met SP3.
Zorg dat downloads van derden bij Windows update staat ingeschakeld.
Verwijder in apparaatbeheer met de rechtermuisknop de kaart en start opnieuw op.
Ik gok erop dat Windows nieuwe hardware vindt en met een beetje geluk ook de driver installeert.
Start opnieuw op en ga naar Windows update.
 
Pasja,

Dank je wel voor je bericht. Maar hoe kan ik XP updaten naar SP3, als ik op de betreffende pc geen internetverbinding heb?
 
Door op de pc waar je nu zit de downloads handmatig te downloaden.
 
Pasja,

Dank je wel. Heb de stappen uitgevoerd, maar is helaas nog niet de oplossing voor het 'netwerkcontroller' probleem (hij detecteert idd nieuwe hardware, maar vind het stuurprogramma niet). Met een herstart van het modem kan ik inmiddels echter wel weer op internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan