MKV bestanden op DVD of Bluray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo,

Even een vraag over HD (MKV) bestanden, worden deze in orgineel bluray formaat
gepost op usenet of zijn dit al naar dvd formaat gerecoded bestanden?

Met andere woorden moet ik deze zelf nog recoden naar dvd 5/9 formaat of kan ik
deze direct op Bluray disc branden ? Schijfjes voor bluray zijn momenteel nogal duur
en dus jammer als ik dadelijk alleen maar toasters heb.

Heb op internet al allerlei antwoorden gezocht, maar geen duidelijk verhaal over hoe
het zit met het aanbod op usenet, of dit nu 1:1 kopieën zijn of al bewerkt zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Remy
 
Een MKV bestand is een Container en kan dus van allerlei kwaliteit bevatten. dus je zult per bestand moeten kijken welke kwaliteit de inhoud heeft. Aangezien MKV een formaat is die hoge kwaliteit aan kan is het meestal wel 720p of zelfs 1080p kwaliteit (let op de h.264 vermelding in de bestandsnaam)
 
Hallo,

Ik schop de vraag nog een keer omhoog....:D
Wie weet antwoord...!? Ellasar gaf al aan dat de containers
van alles kunnen bevatten, maar waaraan kan ik zie of het
een 1:1 content is van een bluray bijv. zodat ik deze ook
op een bluray disc kan branden?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties

Groeten,

Remy
 
wat een container bevat kan je uitzoeken met gspot
http://www.headbands.com/gspot/

open de mkv met gspot en je krijgt dan alle mogelijke info over het beeld en het geluid in de mkv.
(kom je daar niet uit, maak dan een screenshot en plaats die hier)
aan de hand daarvan en je eigen (kwaliteits) eisen kan je dan weer bepalen wat je er mee gaat doen.
 
Hallo,

Even een vraag over HD (MKV) bestanden, worden deze in orgineel bluray formaat
gepost op usenet of zijn dit al naar dvd formaat gerecoded bestanden?

Met andere woorden moet ik deze zelf nog recoden naar dvd 5/9 formaat of kan ik
deze direct op Bluray disc branden ? Schijfjes voor bluray zijn momenteel nogal duur
en dus jammer als ik dadelijk alleen maar toasters heb.

Heb op internet al allerlei antwoorden gezocht, maar geen duidelijk verhaal over hoe
het zit met het aanbod op usenet, of dit nu 1:1 kopieën zijn of al bewerkt zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Remy



Hallo Remy,

is het al gelukt om (MKV) bestanden op dvd 5/9 of op bluray te branden ?
Ik ben er ook mee bezig, ben met nero 8 aan het proberen maar lukt nog niet echt :rolleyes:

miejac
 
Ik wilde een nieuw topic openen, maar zag dat ik me hier beter op aan kan sluiten.
Ik heb van Usenet de volgende film naar binnen geslurpt :

Surrogates (2009) BluRay x264 1080P (9 gb - MKV)

Ik heb sinds gisteren een LG Blu Ray brander...
Ik heb lege BD's en tevens een BD rewritable (om toasters te voorkomen)
Ik heb een Blu Ray speler (PS3)..

Ik dacht dat ik met Nero wel BD kon branden, maar volgens mij heb ik daar een plugin voor nodig...

Met welk programma krijg ik dat MKV bestand met minste kwaliteitsverlies op de BD gebrand zodat ik de film ook daardwerkelijk kan bekijken vanaf de Blu Ray speler... in HD uiteraard ;-)

Mijn dank zou verpletterend zijn !
 
Ik denk dat Remy zijn probleem al heeft opgelost aangezien hij hier in september 2009 voor het laatst is geweest.. maar ik heb inmiddels een oplossing gevonden...

Gebruik TS muxer, gratis te downloaden op :
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

Hier kun je de MKV bestanden omzetten naar een ander gewenst formaat...
Ik heb MKV omgezet naar Blu Ray. Het programma maakt twee nieuwe mappen (BDMV en CERTIFICATE) wat de standaard bestandsindeling voor Blu Ray is. In de eerste map bevind zich de content van de film.

Deze heb ik met ImgBurn (versie 2.5.0.0) gebrand, gratis te downloaden op :
http://www.imgburn.com/index.php?act=download

In Imgburn, kies de optie "write files/folders to disc" en selecteer de twee mappen voornoemd. Selecteer nog de optie voor UDF 2.5 (las ik ergens in een ander forum)
Vervolgens 'hit' je de 'burn' button en de rest ging vanzelf... Ik heb zelf op een BD-RE gebrand om toasters te voorkomen.. en deze werd ook gelezen door mijn PS3 :D

Bd's zijn goed betaalbaar vind ik.. ik heb een spindle van 10 gekocht voor € 18,- bij de die online shop die begint met een O- en eindigd op -pus :p
In het geval dat je een film wilt kijken waarvan het bewaren niet waard is doe je net als ik.. op een rewriteable... daarna weer wissen en een andere dr'op branden...

Succes
 
@MightyMarc

Het probleem is nog niet opgelost, maar dit zijn wel nuttige tips om te
gebruiken. Ik ben vooralsnog niet in het bezit van Bluraybrander en de
schijfjes zijn nog te duur om ze al toaster in het ronde archief te zien
verdwijnen...:rolleyes:

Dus dit topic krijgt zo wel wat meer nuttige oplossingen hoop ik...

Vriendelijke groet,

Remy
 
volgens mij is het de bedoeling van die 9 gig (8,5) posts,
dat die op een gewone dvd9 gebrand worden als data en dat je ze dan afspeelt met een blu-ray speler die mkv af kan spelen of met een ps.
de avchd posts schijnen hier nog weer beter voor te zijn.

uiteraard kan je aan het formaat van de post prima zijn om wat het gaat
18 of meer is een één op één blu-ray
8,5 gig is zeer waarschijnlijk een avchd, wmvhd of 264-MKV
 
Hoi

Ik zit met een gelijkaardig probleem:

Heb een .mkv staan, met TS gemuxed naar bluray disk, probeer daarna de 2 mappen te schrijven naar mijn bluray.. alles werkt perfect maar ik kan hem niet afspelen na het schrijven.
Fourtmelding: "Windows Media Player cannot play the DVD. The disc was created in a manner that the Player does not support."
Bluray speler kan hem telkens ook niet afspelen.

Ik heb de bluray geschreven naar een Sony BD-RE. Als ik hetzelfde proces doe met een gewone BD-R kan ik hem wel afspelen..

Wat loopt er mis met die rewritable?? Moet ik ergens nog een speciale optie selecteren ofzo?

Dank voor de hulp

Mvg Alex
 
Alex.

Misschien zomaar een gok, ik vermoed dat jou BR speler geen rewritables aan kan..
Je zit tenslotte ook met een NIET gesloten sessie, ook meerdere dvd spelers hebben
last van dit feit...:confused: als je een film op een RW zet.

Groeten,

Remy
 
Dank voor het antwoord Remy

Maar volgens mij ligt het niet daaraan. Mijn PS3 en bluray speler (sony BDP-S360) die BD-RE ondersteund spelen hem ook niet af..

Ik doe ergens iets mis denk ik in het schrijfproces ofzo, geen idee wat de fout kan zijn.

Kent er anders iemand een andere toepassing om MKV naar bluray te schrijven, het lukt misschien wel op een andere manier?

Mvg Alex
 
ik heb dus ook een probleem met een mkv en een m2ts bestand.

heb een Sony HTP-BD36SS pakket..

hoe kan ik zorgen tot dit afspeelt???

greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan