Pinnacle 12 ultimate crashed bij het overzetten van een film

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Berichten
72
Hoi,

Ik draai windows 7 en heb Pinnacle Studio 12 (niet 12.1) Ultimate versie.
Ik heb een Sony DCR-TRV255e.
Deze is aangesloten via een USB kabel (volgens mij zat die bij de camera).
Heb hiervoor ongeveer 20 dvd's gemaakt met Studio 10 (+windows XP!!).

Probleem:
Waneer ik CAPTURE wil doen (maw overzetten van een film van de camera naar de computer/studio12) en ik kies als CAPTURE FORMAT MPEG1/2 en HIGH QUALITY(DVD) dan crashed Studio 12 na 300 Kb!!!

Wanneer ik kies voor DV kwaliteit dan werkt het wel MAAR:
1- de kwaliteit is echt waaaaaardeloos! Zou kunnen komen door de USB wellicht maar ik heb een laptop ZONDER firewire aansluiting
2- na 20 seconden film had ik ongeveer 20MB aan film....

Weet iemand hoe het kan dat het "CAPTUREN" met Format MPEG1/2 kan leiden tot een crash?!

THNX!!!!!



PS: reden dat ik deze vraag hier post en niet op pinnacle systems forum is omdat het me na een uur proberen in te loggen op die site nog steeds niet gelukt is...
 
Die TRV 255 is een Digital8 camera? Ik dacht dat de beelden die je op de tape opneemt alleen via Firewire naar je computer kunnen worden gebracht. De USB verbinding wordt gebruikt voor de (lage kwaliteit) 'E-movies' en USB streaming.
Als je nu geen firewire hebt, zit je denk ik naar zo'n e-movie te kijken. Als je daarvan de specs weet (afmetingen, codec, audio) kun je dit capturen via de USB poort, maar de echte kwaliteit kun je alleen van de tape krijgen, dmv Firewire.
 
Die TRV 255 is een Digital8 camera? Ik dacht dat de beelden die je op de tape opneemt alleen via Firewire naar je computer kunnen worden gebracht. De USB verbinding wordt gebruikt voor de (lage kwaliteit) 'E-movies' en USB streaming.
Als je nu geen firewire hebt, zit je denk ik naar zo'n e-movie te kijken. Als je daarvan de specs weet (afmetingen, codec, audio) kun je dit capturen via de USB poort, maar de echte kwaliteit kun je alleen van de tape krijgen, dmv Firewire.

Hoi,

ik heb eens wat gezocht en wat je zegt lijkt inderdaad het geval te zijn.
Weet je, of iemand anders, of het nog effect heeft wanneer ik een PCMCIA FireWire kaart aanschaf? Ik bedoel: Hebben die kaartjes ook weer nadelen? Heb nl een laptop...

Thnx
 
Wist niet dat die bestonden. Ik weet alleen van een Firewire naar USB plug die €100,- kost. Risico is dat video software deze Firewirepoort via PCM of Expresscard niet herkent. De bovengenoemde plug zou wel werken voor DV-video.
DV transport is gemaakt voor Firewire 400, (ook 1394A genoemd) Ik weet niet of de 800 versies (1394B) het ook ondersteunen.

http://www.pixela.co.jp/en/products/tv_capture/pix_uvcd_u1w/index.html
 
Ik zit met precies hetzelfde euvel te kijken en wordt er even niet goed van:evil::evil: Eerst wekte alles prima op mijn desktop via een Firewire aansluiting. En net als Visualsander heb ik geen Firewire aansluiting op mijn laptop. Ook via aansluiting met USB geprobeerd, maar als ik het knopje opnemen aanklik slaat alles vast en crasht P12 Ultimate. Ik wil wel investeren in een andere kabel eventueel of een andere mogelijkheid, maar misschien heeft iemand een gouden tip:thumb:

Ik heb het trouwens nu eens met Windows Movie Maker geprobeerd. Krijg wel beeld, neemt ook op vanaf de cam, maar zeer slecht beeld en geen geluid.................
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan