Geluid meesturen met HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

RTB

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
33
Als ik mijn laptop op tv aansluit om een film te kijken, krijg ik enkel geluid via de boxen van mijn laptop. Ik zou liefst (ook) geluid krijgen via de boxen van de televisie. Weet iemand hoe ik dit gedaan krijg?

Ik meen mij te herinneren - maar ik weet dit niet meer zeker - dat ik in het begin wel geluid mee kon sturen. Echter, toen heb ik per ongeluk ervoor gezorgd dat de laptop het tv-scherm als uitbreiding op het gewone scherm beschouwde. Misschien heeft het hier iets mee te maken?

Alvast bedankt voor uw hulp.
 
ik denk dat het dan een instelling van je tv/ beeldscherm waarschijnlijk als je in het menu van je tv/ beeldscherm kijkt kun je wel zien waar hij het geluid vandaan haalt.
 
Ik heb eens wat rond gezocht in mijn tv-menu, maar ook daar helpt niets. In de handleiding staan wel volgende dingen over het verbinden van de pc met de tv via HDMI:
-Bij gebruik van HDMI/DVI-kabelverbinding, moet u de HDMI IN 2-aansluiting gebruiken.
-De interlacemodus wordt niet ondersteund
-De tv werkt mogelijk niet normaal als een afwijkend videoformaat wordt geselecteerd.
-De separate- en composite-modus worden ondersteund. SOG wordt niet ondersteund.

Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat de tv gewoon het standaard bureaublad kan tonen en dus de tv NIET als uitbreiding op het bureaublad wordt gebruikt?
 
Weet iemand ook waar ik de recentste driver voor de geluidskaart kan downloaden? Misschien dat het daar aan ligt.
 
Ik heb het gevonden: gewoon de Realtek HDMI Output driver downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan