Mono geluid via beide luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo !

Ik ben bezig met ( oude ) filmpjes via een camcorder op mn pc te zetten.
Alleen de camcorder neemt op in mono ( wat ook klopt ), dus als ik de filmpjes afspeel op mijn pc, komt het geluid alleen uit de linker speaker, wat bij mono opnames normaal is.
Alleen wil ik het mono geluid dus " splitsen " zodat ik het geluid heb via beide luidsprekers. Kan dit standaard bij moviemaker ? ( heb zelf rond zitten neuzen, maar heb tot nu toe niks kunnen vinden .)

of kan dit bij een ander soortgelijk programma ? zo ja welke ?

als het helpt de specs van mijn pc

Windows vista premium SP2
2.80 ghz dual core
3 gb RAM

alvast bedankt :)
 
bedankt voor de reactie :)

maar die programma's zijn alleen gericht op geluidsbestanden toch ?
bij mij zit het geluid al in de film, dus geen idee of die programma's filmbestanden kunnen bewerken..
 
Ik weet zo gauw ook niet of dat met een filmbewerkingsprogramma kan, maar misschien kun je het geluid er 'vanaf halen' om te bewerken en weer 'terug te zetten'?
 
dat lijkt me gigantisch veel werk als ik eerlijk moet zijn.. er moet ergens een programma zijn die het mono geluidsspoor kan opsplitsen..

Ben zelf ook een beginner hoor, was allang blij dat ik de beelden en dergelijke op mijn pc heb kunnen zetten.
 
om wat voor video gaat het?? dvd, mpeg, avi, wmv.....
 
Hiervoor kun je met uitgebreidere video-montage software het linker kanaal verdubbelen, en de balans ervan naar rechts zetten, of een mono functie/plugin inzetten. Dit kan bijv. met Adobe Premiere, Sony Vegas en misschien met Pinnacle Studio en Magix Video.

Een ander idee is opnieuw capturen, en tussen de audiokabel een verloopje van 1 naar 2 signalen plaatsen.
http://www.allekabels.nl/Tulp-Verloop/70/1676/Verloopstekker.html (90 cent)
 
die verloopstekker is ook best een strak plan, niet eens aan gedacht :) binnenkort maar eens ernaar op zoek gaan.. neem aan dat zaken zoals mediamarkt ofzo dat wel hebben ?

ik heb alleen een testcapture gemaakt, dus heb nog niet veel materiaal op de pc staan wat opnieuw moet :)

de software die je opgaf ga ik morgen naar kijken of ik er wat van kan vinden, als ik dat nu doe zit ik geheid tot smorgensvroeg nog hier :p

zal snel laten weten of het gelukt is, bedankt ! :thumb:
 
beetje lang geduurt, had weinig tijd, maar even een snelle update.

kwa software:

adobe premiere: wilde niet starten, reageerde niet meer bij opstarten kwam niet verder dan splash screen, werd nog meer een drama bij deinstalleren, dat ging niet door of ik moest eerst mn naam en serienummer invullen, terwijl het een try out was.. na veel moeite en omwegen toch van mn pc af kunnen gooien..

pinnacle studio: was even niet snel een download van te vinden, niet uit kunnen proberen.

Sony vegas movie studio platinum ( andere versies nog niet geprobeert ): loopt vast zodra het VOB bestand word afgespeelt. dus bewerken gaat niet.

magix video nog niet uitgeprobeerd.

kortom ik blijf nog even prutsen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan