Gebrande cd-rw werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nabbel

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Berichten
52
Beste mensen,

Was van plan een aantal mp3tje's op een cd te branden. Heb eerst een cd-rw cd gebruikt om te testen. Gebruik nero 7 en heb alles volgens mij goed gedaan, en nero gaf ook een geslaagde brandprocedure aan. De cd doet het nou wel in een kleine draagbare radio, maar niet in onze stereoinstallatie van 2-3 jaar oud. Maakt het verschil in cd-rw/cd uit, het merk (gebruik nou medion), of doe ik gewoon iets verkeerd bij het branden.

Alvast bedankt,

nabbel
 
Als het werkt in een apparaat heb jij dus niets fout gedaan, maar ligt het aan het andere apparaatr. Een ander merk schijf is een kwestie van uitproberen.
 
Hoi,

En + of - wil ook nog wel eens wat uit maken.

Modag
 
Inderdaar die - en + ja, ik zal nog eens verder kijken. Mensen die nog een mogelijke fout
ontdekken, kom met reacties!
 
Er zijn veel stereo-installatie die problemen hebben met CD-RW's. Vaak minder met CD-recordables.
Daarnaast zijn sommigen ook nog 'selectief' als het gaat om welk merk/type gebrande CD's.
Beste kans zou je eigenlijk moeten hebben met echte beschrijfbare Audio-CD's (heb even gekeken, maar zo snel geen leverancier daarvan kunnen vinden). Die zijn speciaal voor Audio.

Daarnaast kan het zijn dat de cd-speler problemen heeft met de snelheid waarmee geschreven is (probeer een lage snelheid, bijv. 4x speed), en het kan zijn dat de gebrande cd/cd-rw in het brandprogramma niet afgesloten ('finished') is, en dat daar problemen mee gekomen zijn.

Succes,

Tijs.
 
Als een andere cdspeler die schijf wel afspeelt ligt het niet aan het schijfje of het branden, ligt puur aan de ondersteuning van je audioset.
Als je die mp3's brand op een gewone cdr zal die het waarschijnlijk wel doen.
Of je audioset ondersteund geen mp3.
 
Beste helpers,

Het is opgelost, ik heb het geprobeerd met een philips recordeble en deze doet het.
Bedankt voor de toch helpende tips.

Gr,

nabbel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan