Reclame uit .ts file (demuxed naar .mpv en mpa) halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Dag mensen,

Als ik iets van een serie oid rechtstreeks van tv opneem met mijn laptop (via VLC), zit daar natuurlijk reclame tussen. Het wordt opgeslagen als .ts file, wat ik kan demuxen naar een video file (mpv) en audio file (mpa). De output is 720x576 en +/- 650MB groot per 10 min.

Als ik met Adobe Premiere Pro (CS4) een nieuw project maak op 720x567, de bewerkingen doe, en exporteer, dan komt er een .avi file uit van 720x480 en de kwaliteit is zéér verminderd..

Zijn er instellingen die ik moet veranderen (alles staat zoals in het begin), of andere programma's die ik kan gebruiken?

Alvast bedankt.
 
Het lijkt me dat de instellingen verkeerd zijn. 720 x 480 is de resolutie van NTSC, de amerikaanse TV standaard. Wij gebruiken PAL ( 720 X 576), dus in Premiere moet je ook PAL instellen. Daarnaast wordt de kwaliteit van een AVI vooral bepaald door de bitrate. Die moet voor een beetje kwaliteit boven de 1.5 Mbs liggen. Het beste kun je daarbij encoderen in 2 passes of meer. Dit kun je ook instellen, maar probeer eerst PAL, met de default instellingen.

Met het programma Video Redo kan je .ts bestanden knippen zonder ze te moeten hercoderen. Dat scheelt tijd en kwaliteit.

http://www.videoredo.com/en/index.htm?src=VRD2008c
 
Inderdaad gaat het met PAL wel goed. Als ik met de verschillende output-files speel, komen er ook steeds betere video's uit! Ik ga VideoRedo ook nog even proberen!

Bedankt!

[edit]VideoRedo werkt helemaal perfect! Geen kwaliteitsverlies, en het opslaan duurt ook veel minder lang! Weer bedankt![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan