Internetkabel verdubbelaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin71239

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
631
Hallo bestaat er iets van een soort ding dat je internet kabel verdubbelt ik heb hier 1 kabel lopen. En dat ik die edr dan instop en er dan 2 uit komen snap u? Maare bestaan die dingen?
 
Als ik het goed begrijp wil je je internet delen over meerdere computers?
Dan heb je een router nodig. Je sluit er je 2 (of meer) pc's op aan, eventueel draadloos.
Daarna sluit je je modem aan op de router en met enkele instellingen zoals de gebruikersnaam en password voor je internetaansluiting (instructies in de handleiding van je rooter) ben je zo online.
Je kan ook een router kopen met ingebouwde modem als je modem die je nu hebt via usb werkt of als je gewoon alles in 1 doosje wil hebben. Let er wel op dat er specifieke aansluitingen zijn voor internet via kabel of telefoonlijn naar je modem toe.

Ik gebruik zelf een belkin modem+router en ben er heel tevreden over
http://catalog.belkin.com/IWCatSectionView.process?Section_Id=200673

Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar is, als je iets niet begrijpt zeg het dan maar ;)
 
Laatst bewerkt:
ja maar kijk ik heb al een router die niet werkt met draadloos er loopt al een kabel naar zolder van de begaande grond. en tja. Het ziet er al niet uit maar me ma wil toch wel die kabel er door heen doen dus dan is dat ook weer opgelost. Vraag gesloten
 
Toch nog even over je vraag: Het is wel mogelijk om de 4 aderparen te 'splitsen'.
Hiervoor is wel technische vaardigheid nodig.

Hier staat eigenlijk dezelfde vraag als die jij had. Voor gewoon Internet verkeer is dit prima, je kunt er alleen geen Gigabit netwerk mee bouwen, maar een 100Mbit (ruim voldoende voor Internet-verkeer en delen van bestanden) is ermee te maken. Bovendien hebben maar weinig Internet-routers Gigabit ethernet aan boord.

Tijs.
 
ik heb wel een pc met gigabyt moederbord :p?

Gigabyte is een merk. Ik praatte over Gigabit ethernet. :p
En zelfs als je moederbord Gigabit ethernet aankan, dan hangt het nog van de andere netwerkapparatuur af of je die wel gebruiken kunt (router of switch bijvoorbeeld moeten dan ook Gigabit ethernet aankunnen).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan