internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
ik ontvang op men laptop draadloos internet

kan ik nu ook als ik men laptop en gewone pc (bak) met een cross kabel verbind
kan ik dan ook internet ontvangen op de gewone pc (bak)

of is hier voor andere kabel nodig ?

hartelijk dank
 
cross-over kabel

inderdaad je moet een cross-over kabel gebruiken om gegevens te laten door zenden aan gezien zend/ontvangst pinnen niet op dezelfde plaats kunnen staan :)
 
dus internet gaat dan zeker ook op die andere pc(bak) werken ?
 
Waarom koop je geen usb (draadloos netwerk) stick.
Zijn al te koop voor ong. € 15,-
Heb je ook niet die extra dradenrotzooi:)
 
er mag een kabel liggen hoor is toch vlak naast laptop dus geen last van
maar het enige dat ik zeker wil weten als ik zo een kabel koop of het wel zeker is dat internet dan ook gaat gaan met verbing laptop & pc(bak)

1 helf in laptop en 1 helft in pc(bak) , werkt dan ook internet ??
 
Ik denk met Coenraad mee dat een eigen draadloze adapter de voorkeur heeft: De andere computer/laptop hoeft dan niet aan te staan, etc.

Wil je het toch proberen, dan moet je Internet Connection Sharing aanzetten op de draadloze adapter, en daarbij aangeven dat de bedrade aansluiting mag 'meeliften'.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even iets om rekening mee te houden: Als het draadloze netwerk een 192.168.0.x netwerk is (de pc heeft dus een 192.168.0.x adres op de draadloze netwerkkaart), dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het ICS-netwerkje. Je zou in dat geval het draadloze netwerk op een andere reeks moeten brengen, zoals 192.168.1.x of 192.168.2.x etc.

Succes,

Tijs.
 
maar het enige dat ik eigenlijk gwn wil weten is of dat als ik 2 pc's alleen met zo een kabel verbind of ik op de 2de dan ook internet heb ???
 
Ja, dat kan (zie mijn vorige posting). En als je geen hub/switch gebruikt, zoals in jouw situatie, dan moet je inderdaad een crosslink kabel tussen de 2 computers gebruiken om het werkend te kunnen krijgen.

Tijs.
 
dus ik koop een cross - over link of cross kabel of is dat hetzelfde ? kabel steek ik in de 2 pc's en heb dan op men 2de pc ook internet he ???
gewoon insteken en werkt ?
of wat nog te doen dan ?
 
Die netwerkkabels betekenen hetzelfde.

En nee, je moet eerst wat doen om het dan werkend te krijgen (zie mijn posting over ICS (Internet Connection Sharing) op de laptop). Alleen inprikken van de kabel is dus niet voldoende.

Tijs.
 
heb men pc 's nu aangesloten met mekaar aan cross kabel

maar hoe moet dat nu met die instellingen precies
want et werkt niet
en links die hier op deze pagina al gegeve zijn lukken mij ook niet

weet iemand iets beter dat werk en wat makkelijker
dat het me wel lukt ?

hartelijk dank
 
Naar mijn bescheiden menig heeft Thijs het je behoorlijk voorgekauwd.
Koop anders een switch, kost ook een drol.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan