Draadloos breedband internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvh

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
26
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Ik wil dit draadloos internet nemen: www.aerea.nl. Ik heb alleen naast mijn pc ook een network media tank die internet nodig heeft. Ik vroeg me dus af of er een router / switch is die dit internet voor mij kan delen. Ik wil het laptop abbo nemen, dus dan krijg ik er een dongeltje bij.....

Weet iemand of iets dergelijks op de markt is?

Alvast bedankt,

WvH
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik zie dat je een andere verbinding gaat nemen.
Misschien met een linkkabel vanaf je laptop naar je mediatank. (usb)
 
Laatst bewerkt:
Absoluut.
UTP kabeltje vanaf een router naar je mediatank, en klaar is kees.
Als een draadloos netwerkkaartje in je mediatank zit is het nog eenvoudiger.:)

Sorry, ik zie dat je een andere verbinding gaat nemen.
Misschien met een linkkabel vanaf je laptop naar je mediatank. (usb)

Dat is juist het probleem, je krijgt er geen router bij (bij het laptop abbo iig) maar een usb stickje (een zogenoemde DONGEL).......... Dus als het bestaat wil ik een router waar ik de dongel in kan steken en dan zo mijn internet kan delen :p:p

(stond niet duidelijk in mijn verhaal, heb het even aangepast)
 
Kan kort zijn; dat gaat je niet lukken.

Die dongel die je erbij krijgt moet je zien als een mobieltje en heeft niets te maken met een netwerk bij jou thuis waar je een 2e pc of mediatank aan wilt hangen.
 
Kan kort zijn; dat gaat je niet lukken.

Die dongel die je erbij krijgt moet je zien als een mobieltje en heeft niets te maken met een netwerk bij jou thuis waar je een 2e pc of mediatank aan wilt hangen.

Nee dat netwerk wil ik gaan maken. Maar je zegt dus dat internet vanaf een dongel onmogelijk te delen is?
 
Misschien met een cross-link kabel, maar ik vind het niet de mooiste oplossing...

Kijk, die aanbieding van een gratis laptop bij een dongel is niet z gratis. Je betaald hem hoe dan ook. Dan moet je een rekensommetje maken of het niet goedkoper kan. Dus een kale laptop zonder dongel-ding-abonnement. ADSL, of kabel en een routertje, kosten voor een router vanaf 20 euri. Adsl bij het net is ook een instapper qua prijs.

Nogmaals, uiteindelijk zal het je misschien gaan lukken met eenn X-link kabel, maar ik vraag me af wat dan je snelheid is als je met je laptop en je pc tegelijk online bent (als ik tenminste goed begrepen heb dat je ook een pc hebt en een laptop wilt)

Ik begrijp dat je op je pc nu nog geen internet hebt?
 
Laatst bewerkt:
Misschien met een cross-link kabel, maar ik vind het niet de mooiste oplossing...

Kijk, die aanbieding van een gratis laptop bij een dongel is niet z gratis. Je betaald hem hoe dan ook. Dan moet je een rekensommetje maken of het niet goedkoper kan. Dus een kale laptop zonder dongel-ding-abonnement. ADSL, of kabel en een routertje, kosten voor een router vanaf 20 euri. Adsl bij het net is ook een instapper qua prijs.

Nogmaals, uiteindelijk zal het je misschien gaan lukken met eenn X-link kabel, maar ik vraag me af wat dan je snelheid is als je met je laptop en je pc tegelijk online bent (als ik tenminste goed begrepen heb dat je ook een pc hebt en een laptop wilt)

Ik begrijp dat je op je pc nu nog geen internet hebt?

Ik zal het nog een keertje proberen uit te leggen.....

Ik woon in amsterdam waar ik geen ADSL verbinding kan krijgen. (woon in grote studentenflat met geen goede aansluitingen etc). Nu wil ik het volgende abbo afsluiten: http://www.aerea.nl/nl_/bestel/sku/kt5012s/ hierbij krijg ik als modem een dongel. Nu zal ik vooral gebruik van het internet maken op mn kamer dus wil ik deze dongel in een router stoppen en zo mijn internet delen. Ik wil niet het abbo: "Internet op je PC" nemen omdat ik er dan meteen 24 maanden aan vast zit......

(ik heb ondertussen dit gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1336917 --> "De Fonera 2.0 routers zijn in staat direct met een dongle te praten, misschien is dit nog een idee?"

Dus daar zit ik ook ff op te google...
 
Confictus heeft het helemaal goed, een dergelijk abonnement valt echt duurder uit als je denkt.
Heb het hier bij mijn buren ook gezien, elk mb.tje wat je buiten je bundel download moet je extra voor betalen, wat een vrij kostbare aangelegenheid kan zijn.
Bezint eer ge begint.
 
(ik heb ondertussen dit gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1336917 --> "De Fonera 2.0 routers zijn in staat direct met een dongle te praten, misschien is dit nog een idee?"

Dus daar zit ik ook ff op te google...[/QUOTE]

Ik heb hier twee fonera's zou wel eens willen weten hoe ik die aan een dongle moet koppelen:rolleyes:
 
Ik heb hier twee fonera's zou wel eens willen weten hoe ik die aan een dongle moet koppelen:rolleyes:

Door dat usb poortje te gebruiken en een dongel in te knallen :p[/QUOTE]

Je hebt gelijk, ik heb de oudere versie:eek:
 
We gaan een beetje off topic.
Maar zo'n Fon router kost minder als de gangbare.
Ik heb er een gekocht voor € 25,- en een cadeau gekregen bij een abonnement.
Als je op vakantie bent heb je er erg veel plezier van. (hoeft niet perse vakantie te zijn):)
 
We gaan een beetje off topic.
Maar zo'n Fon router kost minder als de gangbare.
Ik heb er een gekocht voor € 25,- en een cadeau gekregen bij een abonnement.
Als je op vakantie bent heb je er erg veel plezier van. (hoeft niet perse vakantie te zijn):)

Nou ik heb het idee dat we nu op het goede spoor zijn............. Wat kan je me nog meer vertellen van die Fon Routers?
 
Het idee erachter is, dat je een deel van je bandbreedte ter beschikking stelt een mede-fonero's, opdat jij bij elke Fon hotspot gratis gebruik kunt maken van het www over de hele wereld.
Er zijn inmiddels meer als 1.500.000 leden.
Of je nu naar Spanje gaat (met je laptop) of Noorwegen, er is altijd wel een hotspot bij je in de buurt.
Heel gemakkelijk te traceren via fon.com
Maar ik zie aan de nieuwe router (2.0) dat ik alweer ouderwets bezig ben, heb nl. versie 1.0
Neemt niet weg dat het nog uitstekend werkt.
Jebt een publiek signaal, waar leden in kunnen loggen en een privaat signaal.
Op het publieke signaal kunnen ook niet-fonero's inloggen tegen een vergoeding, waarvan jij ook een gedeelte krijgt.

Bij deze een url om te kijken of het iets is voor je.

https://www.fon.com/en/product/fonera2nFeatures
:)

Edit: Neemt niet weg, dat je wel een breedbandverbinding nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Is zo'n Fonera 2.0 de enige optie of zijn er nog andere opties mogelijk (in een goedkope prijsklasse?)
 
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, wellicht medehelpers.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan