Frontpage formulie op telenet website (belgië)

Status
Niet open voor verdere reacties.

astara

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
15
Op mijn website http://www.astaranet.eu heb ik een frontpage formulier en nu blijkt dat veel mensen het niet kunnen versturen! Dit zou liggen aan het feit dan de server van de telenet user websites geen frontpage extensies ondersteund.

Wat nu? Dit formulier moet zo snel mogelijk werken, want die telefoons van mensen die het niet kunnen versturen dat is hélemaal niet fijn! :confused:
 
Je hebt een .eu, dus betaalde hosting.
Heb je daar php ondersteuning bij,
zo ja google op: formmail.

:cool:
 
Hoi Astara,
Aiiii ! :shocked:
  1. Microsoft FrontPage 6.0 heeft van de pagina persoonlijkeleningen.htm de meest erbarmelijke html-code gemaakt die ik in tijden heb gezien.... Er zitten niet alleen Frontpage-extensies in, maar ook vreselijk veel codes die alléén voor Internet Explorer zouden moeten gelden. De html-validator geeft aan, dat de pagina zo gevlekt is als 101 Dalmatiërs :confused:: er zitten 101 html-errors in, waarvan een aantal heel ernstige. Zie hier: de resultaat-pagina van de html-validator. Logisch dat het formulier niet goed verzonden kan worden. - De andere pagina's van de site lijden trouwens aan dezelfde kwaal.
  2. Het formulier op deze pagina is alléén goed te begrijpen als de bezoeker op een resolutie van minstens 1280px breed zit. Op de heel gangbare instelling van 1024x768px worden het twee onoverzichtelijke rijen per vraag, waarbij de koptitels (met aanwijzingen waar wat in te vullen) ook onbegrijpelijk zijn geworden.
  3. Het formulier zou over een onbeveiligde verbinding (géén gecertificeerde https-pagina) verzonden moeten worden. Maar ik zou me wel 3 keer bedenken vóór ik al mijn gegevens op deze manier op internet te grabbel zou gooien. "Alle vakken zijn verplicht." - Maar er wordt nogal wat gevraagd! Al mijn persoonlijke gegevens (NAW, geb.datum, e-mail adres, enz.enz.), belangrijke identiteitsgegevens (ID-nummers), en al mijn openstaande leningen (en bij wie) ... Dat is toch een buitenkansje voor identiteitsdiefstal en/of chantage via internet?! :(
Al met al denk ik dat dit niet even eenvoudig op te lossen is.
Mijn advies zou zijn:
  • Haal het online-formulier van internet af.
  • Maak het zelfde formulier in een tekstverwerker (Word of Open Office), zet dit om tot een mooi pdf-bestand (kan hier gratis online; "Delivery Method: Wait for conversion in browser"; binnen 2 minuten resultaat), en upload dit pdf-bestand.
  • Zet er een link naar op de aanvraag-pagina, en verzoek de bezoekers dit te printen, in te vullen en terug te sturen over de post.
  • Terwijl ze hiermee bezig zijn, kan je de fouten in de html-code gaan herstellen ;) met een betere html-editor dan Frontpage, dat door Microsoft zelf achterhaald is verklaard en niet meer ondersteund wordt. (Neem bv. de gratis Kompozer).
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
Op de website zie ik geen pagina met het privacy-reglement dat Astara hanteert. Zou niet mogen ontbreken!

Wel zie ik, dat alle pagina's de titel "Home" dragen. Maar dat ga ik niet intikken in Google, als ik op zoek ben naar secretariële ondersteuning of een snel en discreet krediet. Ik ben al thuis, en dat zou 4.620.000.000 resultaten geven! Daar vind ik Astara niet 1-2-3 tussen! :D

De css-validator geeft een verklaring van goed gedrag: "Gefeliciteerd, geen fouten gevonden." - Maar niet te vroeg gejuicht: dat kan kloppen, behalve de kleurtjes van de links staat er helemaal niets in het stylesheet, alle styles worden via (niet de standaarden volgende) codes in de html geregeld...
 
Ondertussen wordt ik gehost door hostbasket én heb ik iemand gevonden die dit gratis in orde gebracht heeft!

De nieuwe website is nu: http://www.kredietastara.eu
Het formulier is nu een php bestand, wel gehost door een andere server dan hostbasket.

Zo is het toch nog in orde gekomen!

Wel heel bedankt voor de info, vooral die van dat privacy reglement, dat ga ik er zeker nog moeten bij zetten!

:thumb:
 
Mooi.
Maar HELP: ook bij de Astara Online Kredietaanvraag op www.kredietastara.eu zou ik een vreselijke bulk aan vertrouwelijke persoonlijke gegevens over een onbeveiligde verbinding moeten zenden.

Of ben ik nu de enige die zich zorgen maakt? :shocked:

CSShunter
 
Het formulier is door iemand anders gemaakt en wordt elders gehost, dus ik weet eigenlijk niet hoe het zit met een eventueel onbeveiligde verbinding, ik zal dat eens navragen.
Inderdaad ook nog een belangrijk punt.

Momenteel eerst druk bezig een aantal landingspagina's te voorzien en dan al mijn url's aan een massa zoekmachines toegevoegd krijgen.
Maar dat is voor een ander onderwerp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan