Netwerk werkt niet (goed)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallootje

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
60
Nieuwe vraag:


M'n eigen pc zit rechtstreeks aan het modem, en de 2 pc's van m'n ouders zitten via een soort splitter aan het netwerk. Er loopt dus 1 kabel van het modem naar die soort splitter, en vanaf de splitter lopen er weer 2 kabels weg naar de pc's. Dit is omdat de afstand van het modem tot die 2 pc's erg lang is, en we anders 2 kabels overal langs moesten leggen

Op m'n eigen pc werkt het internet, alleen op die 2 andere pc's niet.(gisteravond wel even) Hij zit steeds te zoeken naar een netwerkadres, en soms heeftie die even, maar dan werkt het nog niet, en dan begint hij weer te zoeken. Ook is er soms een 'IP adres conflict' tussen die 2 pc's. Bij de ene pc staat bij de verbinding wel een IP adres en subnetmasker enz, en bij de andere staat weer niks. Ik heb alle verbinding ingesteld dat ze zelf een IP adres moeten instellen, dus daar ligt het niet aan.

Wat kan ik nog meer doen?
 
Laatst bewerkt:
Helpdesk bellen of mailen en vragen om een nieuw modem (780)
 
Ja maar een zich resettende 787 is gewoon niet goed.Wat je nog zou kunnen proberen is een harde reset geven.Blijft hij dan nog tikken dan zou ik je willen adviseren om een nieuwe te vragen.
 
Oke... En nee idd, dat lijkt me ook niet goed, dat probleem had ik nl ook met m'n ouwe 546 ;)

WAt bedoel je met harde reset?

En de tik komt van de 'voice' denk ik, want als ik hem aan/uit zet geeftie ook een tikje zegmaar en dan gaat dat lampje van 'voice' heel even heeeel kort aan...

Ik snap trouwen sook niet waarom ik zo'n uitgebreid modem krijg terwijl we alleen maar internet van KPN hebben en niks geen internet + bellen oid...
 
Harde reset is met een paperclip aan de achterzijde het zwarte palletje ingedrukt houden zeg 10-15 seconden,je hoort dan wel een klik.
Dan opnieuw laten opstarten,en werkt dat niet dan nieuwe 787 of 780 vragen.
 
Hm, had ik ook al 2x gedaan (zei ik ja met een speld), en gisteravond nog een keer, en nu doetie het al een hele tijd, dus ik hoop dat het nu over is :)
Bedankt iig voor je reacties, ik heb m'n topic veranderd voor een nieuwe vraag!

Nieuw probleempje met m'n netwerk, ik zal ff uitleggen hoe m'n netwerk in elkaar zit:

M'n eigen pc zit rechtstreeks aan het modem, en de 2 pc's van m'n ouders zitten via een soort splitter aan het netwerk. Er loopt dus 1 kabel van het modem naar die soort splitter, en vanaf de splitter lopen er weer 2 kabels weg naar de pc's. Dit is omdat de afstand van het modem tot die 2 pc's erg lang is, en we anders 2 kabels overal langs moesten leggen ;)

Op m'n eigen pc werkt het internet, alleen op die 2 andere pc's niet.(gisteravond wel even) Hij zit steeds te zoeken naar een netwerkadres, en soms heeftie die even, maar dan werkt het nog niet, en dan begint hij weer te zoeken. Ook is er soms een 'IP adres conflict' tussen die 2 pc's. Bij de ene pc staat bij de verbinding wel een IP adres en subnetmasker enz, en bij de andere staat weer niks. Ik heb alle verbinding ingesteld dat ze zelf een IP adres moeten instellen, dus daar ligt het niet aan.

Wat kan ik nog meer doen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan