Wachtwoord laptop na aanpassen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

candysurprice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Berichten
2
Ik heb een laptop van het werk. Origineel is mijn laptop in een domain opgenomen ivm met mijn werk. Ik wou mijn laptop nu verbinden met mijn desktop thuis. Hiervoor wou ik mijn laptop van het werk in dezelfde werkgroep zetten als mijn desktop. Hiervoor heb ik dus mijn domein "uitgeschakeld". Allemaal geen probleem tot ik mijn laptop opnieuw opstarte. Zoals gewoonlijk moest ik mijn wachtwoord ingeven om mij "aan te melden" en toegang tot mijn account te krijgen. Maar ik kan me niet meer inloggen want krijg steeds een foutmelding nl: HET SYSTEEM KAN U NIET AANMELDEN. CONTROLEER OF UW GEBRUIKERSNAAM EN HET DOMEIN JUIST ZIJN EN TYP UW WACHTWOORD VERVOLGENS OPNIEUW.

Ik geef echter het juiste paswoord als anders in en mijn gebruikersnaam is ook niet veranderd!!!

Wie kan mij helpen aub zodat ik mij terug kan inloggen op mijn laptop???
 
Graag even duidelijkheid over hoe je het domein hebt "uitgeschakeld". Je hoort namelijk een pc/laptop niet uit het domein te kunnen halen zónder verbinding met de domein-controllerserver (die dus op je werk staat).

En dat je nu niet meer kunt inloggen lijkt me logisch: Eerder logde je in met de zgn. 'cached credentials' van de laptop (dus zeg maar dat het domein-wachtwoord ook lokaal beschikbaar was). Nu je blijkbaar de domein-aanmelding van je laptop op de een of andere manier om zeep hebt geholpen zijn de cached credentials ook weg.
Eigenlijk zou het zelfs nu zo moeten zijn dat je alleen nog op een lokaal account kunt inloggen.
Probeer dus in Veilige modus op te starten, en maak een nieuw account voor jezelf aan (met Administrator-rechten). Probeer daarna op dat nieuwe account in te loggen.

Tijs.
 
Via systeem en dan naar computer name changes en dan van domain naar workgroup.

Via de veilige modus wordt er ook om een wachtwoord gevraagd wat ik helaas niet weet.

Denk dus dat ik maandag op het werk met de billen bloot moet....
 
Als het de bedoeling is dat de laptop in het domein op het werk kan blijven ingezet, dan moet je nu inderdaad niets meer aan de laptop gaan doen en de beheerder volgende week de problemen laten oplossen.

Is het niet de bedoeling om de laptop nog in het domein op het werk te gebruiken (oftewel: de laptop is definitief overgedragen aan jou voor puur thuiswerken) dan zijn er middelen beschikbaar om het wachtwoord van de gebruiker Administrator te wissen, zodat je Veilige modus kunt gebruiken zónder dat je een wachtwoord nodig hebt. Je kunt dan daar een nieuwe lokale gebruiker aanmaken die je vanaf dan blijft gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan