ethernetcard

Status
Niet open voor verdere reacties.

mivroutje

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Berichten
33
hoi,

Ik heb me hele pc gewist met dban,
windows was dus ook weg. Heb windows wel weer der op gekregen. Alleen kan ik nu niet op het internet. Gebruik kpn expetria box. heb nog wel die cd maar hij wil niet installeren, hij zegt steeds dat ethernet kaart niet aanwezig/niet geinstalleerd is. Maar hoe kan ik drivers voor me ethernet kaart downloaden als er geen internet op die pc zit!?
en ik weet niet eens wat voor kaart het is.
Wie kan mij helpen is deze k*t situatie :confused:
 
WELKOM OP HELPMIJ


Nou ik zal een een poging wagen voor u.:D
Ik begrijp dat u xp opnieuw geinstalleerd heeft.
Nu denk ik dat u niet de drivers van de pc(moederbord-chipset)geinstalleerd heeft.Dit moet nog gebeuren.Heeft u nog de bijgeleverde cdrom van de pc of van het moederbord?
Daar staan de chipset drivers e.d op.
 
Ik heb windows van internet gedownload . gebrand en die op de pc afgespeeld.
dus ik heb geen CD.
Ik zou ook linux of een ander bestuuringssysteem kunnen downloaden, alleen weet ik niet of ik dan niet dezelfde problemen krijg, en waar dat te vinden is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel ook niet de windows cd maar de cd die bij die pc of moederbord hoort.Dus kijk in de kast/doos/box wat u nog aan cd's ervan hebt liggen:D

Heeft u een kant en klare merk pc?vermeld dan even het merk en type nr .

Of is het een zelfsamengestelde pc?dan graag het merk van het moederbord en type nr.
 
hihi, okee, heb niet echt verstand van computers.
Maar de pc is best oud. Dus heb die Cd allemaal niet meer. Het is een IBM.
intel inside: pentium 4. en ik weet niet waar ik kijken moet voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
staat er geen typenr of iets op voor/achterkant?
op een stikker op de achterkant...etc etc
 
nee, maar kan ik niet ergens bij systeeminstellingen ofso kijken wat voor type enso het is?
 
Wellicht als je de pc opstart en je bekijkt het biosscherm.
configuratie scherm en dan systeem.is daar een mogelijkheid?
staat ook geen serienr oid??

Wat u ook nog zou kunnen doen is dit progje downloaden via een andere pc en dan op stick of schijf zetten en installeren op de pc waar we het nu over hebben.
Met dit progje kan je precies zien waar we het over hebben.
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Btw:ga wel eerst even slapen nu.
Morgen weer een nieuwe dag.
 
okee,
trusten!

en volgens mij is het gelukt! :D

er staat:
moederbord: IBM IBM
chipset: intel i865GV
netwerkkaart: PRO/100 VE Network Connection
netwerkkaart (staat er 2 x :confused:) PCI1510 PC Card Cardbus Controller 802.11b+22Mbs Wireless Adaptar

als er nog iets anders is wat je moet weten zeg je het maar.

Heeel erg bedankt dat je moeite voor me doet:)
 
Net niet de juiste info.....;)

Ik moet hebben welk typenr pc van ibm je hebt.Dit ivm met deze site
http://www-01.ibm.com/support/nl/all_download_drivers.html
Of een serienr..(7 of 12 cijferig)
Finding your product number on your system's labelIBM System x, eServer xSeries, Netfinity, Intellistation, and PC servers
Located on the back panel of the system

en nu echt plat.Morgenvroeg weer verders....
 
Laatst bewerkt:
ik weet dan niet waar ik kijken moet. sorry.
kan ik niet gewoon de windows verwijderen, en linux ofzo der opzetten, want weet je deze xp is niet dezelfde als de orginele die ik ervoor gewoon had., heb zó'n spijt van wat ik heb gedaaan, maar de jekon haast niets doen, dat ding zat VOL virussen en weet ik veel nog meer.
maar ik ga ook maar even slapen ;)
 
Als je zeker wilt zijn: hier staan (ingepakt) alle drivers voor alle Intel bedrade netwerkkaarten voor alle besturingssystemen (incl. alle Windows varianten vanaf Windows XP), voor (o.a.) de PRO/100 VE Network Connection die jij hebt.

Heb je XP of Windows 2003 (32-bit), dan is deze driver genoeg.
Heb je XP of Windows 2003 (64-bit), dan is deze driver genoeg.

Heb je Vista of Windows 2008 (32-bit), dan is deze driver genoeg.
Heb je Vista of Windows 2008 (64-bit), dan is deze driver genoeg.

Overigens vermoed ik dat de website van IBM ook drivers voor je besturingssysteem heeft, maar is dat niet het geval, dan heb je in ieder geval een alternatief.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Dnties...

Dat zou voor vandag een mogelijke stap geweest zijn van me...
Wilde eigenlijk in eerste instantie wel naar de ibm site omdat ik denk dat er wellicht nog wel meer drivers zullen missen.(audio,vga)
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Dnties...

Dat zou voor vandag een mogelijke stap geweest zijn van me...
Wilde eigenlijk in eerste instantie wel naar de ibm site omdat ik denk dat er wellicht nog wel meer drivers zullen missen.(audio,vga)

Ben ik met je eens, en ik wilde niet jouw verhaal onder tafel schuiven of zo. Vandaar dat ik het als alternatief heb aangegeven.
Voordeel zal wél zijn dat er dan al Internet is op de pc, en er dus rechtstreeks vandaar uit die drivers opgezocht kunnen worden voor audio, videokaart etc. (jouw link dus).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan